Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
knäfråga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="drdrain" data-source="post: 946207" data-attributes="member: 104619"><p>Tror det beror på var man bor samt kontakter och om man eventuellt är aktiv på elit nivå.</p><p>Jag har jagat runt under dom 5 veckor som jag hittills delvis spenderar med stöd av kryckor ( utomhus ) och annars haltar runt samt på eget bevåg kör träning för benen.</p><p>Resultatet blev.</p><p>Skada 22/1 åker in akut till Karolinska sjukhuset och får undersökning, återkoppling efter 4 veckor 14/2 ( skulle ta 3-4 veckor sen skulle jag va hel enligt akut ortopeden ) fortfarande problem efter 3 veckor ringer tillbaka till KS</p><p>14/2 får jag tid och svar av ortoped att att eventuellt främre korsbandet är skadat han känner en viss ostabilitet och beställer MRT ( magnetkamera röntgen ) får tid 28/2.</p><p>Skulle fått träffa en sjukgymnast samtidigt hos ortopeden för jag ville veta vad jag själv kunde träna innan jag vet svaret på MRT, men dom hade inte tid så jag fick linka hem så jag kontaktade egen sjukgymnast men tog ändå till 27/2.</p><p>Sjukgymnasten misstänker också skada på främre korsband.</p><p>Gör MRT och kontaktar Artro kliniken för att fråga hur jag kan få eventuell operation utförd hos dom, blir bra bemött där, men måste ha en remiss från husläkare samt bilderna från MRT.</p><p>Har ingen husläkare så kontaktar min vårdcentral som svarar att dom inte har tid med mig förrän 7/3 och sen är det upp till läkaren var han vill skriva sin remiss till.</p><p>Tycker detta verkar helt korkat så kommer kontakta KS för att försöka snabba på MRT svaret och sen be dom skriva remiss till Artro kliniken, vilket troligen är upp till dom om dom vill det.</p><p>Ska man inte kunna välja själv var man ska bli opererad ??</p><p>Var kom det så kallade egna valen vägen ?, tycker det är skitdåligt med hjälp och då är jag ändå inte ens 40år så hur ska en pensionär orka det här tjatandet för att få hjälp ?</p><p></p><p>Så för tillfället kör jag gym via jobbet och egen träning hemma ett par ggr i veckan för att iaf försöka behålla musklerna på benet då dessa förtvinar väldigt fort, syndes redan efter 2 veckor på kryckor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="drdrain, post: 946207, member: 104619"] Tror det beror på var man bor samt kontakter och om man eventuellt är aktiv på elit nivå. Jag har jagat runt under dom 5 veckor som jag hittills delvis spenderar med stöd av kryckor ( utomhus ) och annars haltar runt samt på eget bevåg kör träning för benen. Resultatet blev. Skada 22/1 åker in akut till Karolinska sjukhuset och får undersökning, återkoppling efter 4 veckor 14/2 ( skulle ta 3-4 veckor sen skulle jag va hel enligt akut ortopeden ) fortfarande problem efter 3 veckor ringer tillbaka till KS 14/2 får jag tid och svar av ortoped att att eventuellt främre korsbandet är skadat han känner en viss ostabilitet och beställer MRT ( magnetkamera röntgen ) får tid 28/2. Skulle fått träffa en sjukgymnast samtidigt hos ortopeden för jag ville veta vad jag själv kunde träna innan jag vet svaret på MRT, men dom hade inte tid så jag fick linka hem så jag kontaktade egen sjukgymnast men tog ändå till 27/2. Sjukgymnasten misstänker också skada på främre korsband. Gör MRT och kontaktar Artro kliniken för att fråga hur jag kan få eventuell operation utförd hos dom, blir bra bemött där, men måste ha en remiss från husläkare samt bilderna från MRT. Har ingen husläkare så kontaktar min vårdcentral som svarar att dom inte har tid med mig förrän 7/3 och sen är det upp till läkaren var han vill skriva sin remiss till. Tycker detta verkar helt korkat så kommer kontakta KS för att försöka snabba på MRT svaret och sen be dom skriva remiss till Artro kliniken, vilket troligen är upp till dom om dom vill det. Ska man inte kunna välja själv var man ska bli opererad ?? Var kom det så kallade egna valen vägen ?, tycker det är skitdåligt med hjälp och då är jag ändå inte ens 40år så hur ska en pensionär orka det här tjatandet för att få hjälp ? Så för tillfället kör jag gym via jobbet och egen träning hemma ett par ggr i veckan för att iaf försöka behålla musklerna på benet då dessa förtvinar väldigt fort, syndes redan efter 2 veckor på kryckor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
knäfråga
Tillbaka
Topp