Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
knäfråga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Toofcore" data-source="post: 980680" data-attributes="member: 136894"><p>Tja, jag var med om en bilolycka för två år sedan där jag bland annat skadade främre korsbandet, har gått med det i två år och tränat sjukgymnastik till & från, knät fungerar men precis som du beskriver så känns det som att det "stramar till" eller känns svagt och instabilt när nan knäböjer. Läkarna sa direkt efter olyckan att jag skulle börja med träning och se om det blev bättre, men då jag fortfarande har problem så gjorde jag en titthålsoperation förra veckan för att få ett klart svar på åtgärd. Operationen utförd och det var såpass "fint" att läkaren tyckte att en operation var 50-50 om det skulle bli bättre så hans ordination var att fortsätta med träning och om det blev värre skulle vi prata om en operation igen! Så som svar på din fråga så borde träning hjälpa om du nu inte har överdrivet ont utan att det mer känns som en "diffus" smärta vid vissa belastningar! Men jag råder dig ändå till ett läkarbesök då allas skador är individuella!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Toofcore, post: 980680, member: 136894"] Tja, jag var med om en bilolycka för två år sedan där jag bland annat skadade främre korsbandet, har gått med det i två år och tränat sjukgymnastik till & från, knät fungerar men precis som du beskriver så känns det som att det "stramar till" eller känns svagt och instabilt när nan knäböjer. Läkarna sa direkt efter olyckan att jag skulle börja med träning och se om det blev bättre, men då jag fortfarande har problem så gjorde jag en titthålsoperation förra veckan för att få ett klart svar på åtgärd. Operationen utförd och det var såpass "fint" att läkaren tyckte att en operation var 50-50 om det skulle bli bättre så hans ordination var att fortsätta med träning och om det blev värre skulle vi prata om en operation igen! Så som svar på din fråga så borde träning hjälpa om du nu inte har överdrivet ont utan att det mer känns som en "diffus" smärta vid vissa belastningar! Men jag råder dig ändå till ett läkarbesök då allas skador är individuella! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
knäfråga
Tillbaka
Topp