Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Knäkantning, höftkantning eller bankning ???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="iana" data-source="post: 396023" data-attributes="member: 29664"><p>Här känner jag att jag i egenskap av fotograf till bilden som nämns lägga mig i...</p><p>Till att börja med vill jag skilja på carving för att det är skönt och kul, då jag, i alla fall gillar att </p><p>ligga i stora, runda svängar och lägga ner skidorna riktigt djupt.</p><p>och den andra sidan-raceåkning, där man INTE vill runda upp svängen, utan hitta snabbaste linjen </p><p>ner, och skidorna är följdaktligen byggda för ändamålet...</p><p>Att dra in skidor som Hendryx i diskutionen kan vara att bege sig ut på aningens djupt vatten, då </p><p>dessa (och andra nytänkande märken) erbjuder en annan teknik för att carva. </p><p>Successiv kantökning som man lär sig i skidlärarutbildningar kan man glömma, här kan man ligga </p><p>nästan 50/50 på skidorna och lägga in i princip hela kroppen samtidigt, så länge inre axeln inte </p><p>droppar inåt...</p><p>Åkningen påminner väldigt mkt om carving på snowboard, mjukt och skönt, även när man minskar </p><p>svängradien maximalt.</p><p></p><p></p><p>"Åka och sladda runt med handen i backen har ingenting med god teknik eller carving att göra. </p><p>Det där är en reklam-pose som gick hem bland tyska turister '98." som Rabbit skriver är långt i </p><p>från vad som händer i verkligheten på denna bild. </p><p>Erik testkörde här ett par Hendryx Funcallistic för första gången och tillverkaren själv var </p><p>imponerad över de pist egenskaper som Erik kunde visa på skidorna (ngt som han själv inte sett </p><p>tidigare), därav bilderna.</p><p>Erik är en mkt duktig åkare som är grymt duktig på att lägga omkull skidor riktigt djupt på rena </p><p>skär, och jag kan tala om att det är betydligt fler än Tyska turister 1998 som uppskattar den </p><p>typen av åkning... och därmed tycker jag att du Rabbit kan sluta med den typen av påståenden </p><p>som jag förmodar beror på ren avundsjuka?? Det är betydligt trevligare om vi kan hålla oss till </p><p>fakta och lämna pajkastningen utanför.</p><p>Mvh</p><p>ianan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="iana, post: 396023, member: 29664"] Här känner jag att jag i egenskap av fotograf till bilden som nämns lägga mig i... Till att börja med vill jag skilja på carving för att det är skönt och kul, då jag, i alla fall gillar att ligga i stora, runda svängar och lägga ner skidorna riktigt djupt. och den andra sidan-raceåkning, där man INTE vill runda upp svängen, utan hitta snabbaste linjen ner, och skidorna är följdaktligen byggda för ändamålet... Att dra in skidor som Hendryx i diskutionen kan vara att bege sig ut på aningens djupt vatten, då dessa (och andra nytänkande märken) erbjuder en annan teknik för att carva. Successiv kantökning som man lär sig i skidlärarutbildningar kan man glömma, här kan man ligga nästan 50/50 på skidorna och lägga in i princip hela kroppen samtidigt, så länge inre axeln inte droppar inåt... Åkningen påminner väldigt mkt om carving på snowboard, mjukt och skönt, även när man minskar svängradien maximalt. "Åka och sladda runt med handen i backen har ingenting med god teknik eller carving att göra. Det där är en reklam-pose som gick hem bland tyska turister '98." som Rabbit skriver är långt i från vad som händer i verkligheten på denna bild. Erik testkörde här ett par Hendryx Funcallistic för första gången och tillverkaren själv var imponerad över de pist egenskaper som Erik kunde visa på skidorna (ngt som han själv inte sett tidigare), därav bilderna. Erik är en mkt duktig åkare som är grymt duktig på att lägga omkull skidor riktigt djupt på rena skär, och jag kan tala om att det är betydligt fler än Tyska turister 1998 som uppskattar den typen av åkning... och därmed tycker jag att du Rabbit kan sluta med den typen av påståenden som jag förmodar beror på ren avundsjuka?? Det är betydligt trevligare om vi kan hålla oss till fakta och lämna pajkastningen utanför. Mvh ianan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Knäkantning, höftkantning eller bankning ???
Tillbaka
Topp