Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Knäkantning, höftkantning eller bankning ???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="iana" data-source="post: 396330" data-attributes="member: 29664"><p>Hej och hå här trampade man på mer än en öm tå...</p><p>Tänker ta kväller och lämna denna diskussion som tyvärr lämnat ämnet. (sorry för min </p><p>medverkan till detta)</p><p>Bara några förtydliganden för din kännedom kaninen: Jag är INTE mer än hobbyfotograf, jo, </p><p>självklart kan man köra runda svängar med racelagg, ville bara belysa att olika typer av skidor är </p><p>i grunden byggda för olika användningsområden.</p><p>Att du och jag har olika uppfattningar om vilken typ av skida vi väljer i tex offpist lämnar jag </p><p>därhän. </p><p>Modern carvingteknik utövas både i käppåkning och i friåkning.</p><p>Nej, Erik sladdar inte runt på bilden som visas, däremot åker han i vårslask därav snösprut, hade </p><p>han sladdat hade han aldrig kommit ur svängen stående, utan hade halkat omkull... jag var ju </p><p>dessutom där. Det hela är ingen reklambild, utan en bild vi tagit med en sketen kompaktkamera </p><p>för nöjes skull som Henrik ändå valt att lägga på sin hemsida.</p><p>Till det sista... Jag är skidlärare utbildad tom steg 4 alpint, med nästan 10 år i yrket (tycker </p><p>därför att jag kan uttala mig om teknik), åker skidor minst 150 skiddagar per säsong, och ja, jag </p><p>skulle gärna åka ännu mer om tid och pengar fanns... och jag uttalar mig gärna i forumet där vi </p><p>alla kan dela våra åsikter och kunskap... Jag hoppas även att alla härinne granskar innehållet </p><p>kritiskt och väljer noggrant vad man vill ta till sig.</p><p>Trevlig kväll!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="iana, post: 396330, member: 29664"] Hej och hå här trampade man på mer än en öm tå... Tänker ta kväller och lämna denna diskussion som tyvärr lämnat ämnet. (sorry för min medverkan till detta) Bara några förtydliganden för din kännedom kaninen: Jag är INTE mer än hobbyfotograf, jo, självklart kan man köra runda svängar med racelagg, ville bara belysa att olika typer av skidor är i grunden byggda för olika användningsområden. Att du och jag har olika uppfattningar om vilken typ av skida vi väljer i tex offpist lämnar jag därhän. Modern carvingteknik utövas både i käppåkning och i friåkning. Nej, Erik sladdar inte runt på bilden som visas, däremot åker han i vårslask därav snösprut, hade han sladdat hade han aldrig kommit ur svängen stående, utan hade halkat omkull... jag var ju dessutom där. Det hela är ingen reklambild, utan en bild vi tagit med en sketen kompaktkamera för nöjes skull som Henrik ändå valt att lägga på sin hemsida. Till det sista... Jag är skidlärare utbildad tom steg 4 alpint, med nästan 10 år i yrket (tycker därför att jag kan uttala mig om teknik), åker skidor minst 150 skiddagar per säsong, och ja, jag skulle gärna åka ännu mer om tid och pengar fanns... och jag uttalar mig gärna i forumet där vi alla kan dela våra åsikter och kunskap... Jag hoppas även att alla härinne granskar innehållet kritiskt och väljer noggrant vad man vill ta till sig. Trevlig kväll! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Knäkantning, höftkantning eller bankning ???
Tillbaka
Topp