Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Knäkantning, höftkantning eller bankning ???
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 400429" data-attributes="member: 12483"><p>God eftermiddag!</p><p>Läser med stort intresse!</p><p>Divergerade underben, man kan sannolikt inte undvika det i vissa skeden av svängen, som jag ser det. OK, på perfekt greppigt underlag, flack backe, 50/50-belastning, visst då kanske. Eller DH-åkarna i långa svängar. Carving med belastning 50/50 på hård konstsnö, glöm det enligt min uppfattning. Succesiv kantisättning och dito avlastning? Finns det nåt alternativ för detta för att åstadkomma aktiva mjuka övergångar mellan svängarna? Jag kanske fattar fel, men enligt mitt sätt att se det sitter hela sekvensen ihop som en enda kontinuerlig rörelse. Variablerna ligger främst i underlagets beskaffenhet och lutning. Tekniken anpassas efter detta. </p><p></p><p>Säsongen har påbörjats i Andorras stenhårda konstsnöpister här i helgerna. Jag kan bara konstatera att utan knivskarapa kanter, tidigt anbringat plöstryck, belastning ca 90/10, samt mitt nyaste vapen, "det styrande innerknät", kunde man defintivt hälsa hem om man ville initiera och hålla skäret. </p><p></p><p>Som vanligt kunde man göra gemensam sak med alla spanjorer och bredhasa utför pisterna, om man nu tyckte det var kul. Eller dra ner och dricka Sangria...</p><p></p><p>Återkommer efter lite fler experiment.</p><p></p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 400429, member: 12483"] God eftermiddag! Läser med stort intresse! Divergerade underben, man kan sannolikt inte undvika det i vissa skeden av svängen, som jag ser det. OK, på perfekt greppigt underlag, flack backe, 50/50-belastning, visst då kanske. Eller DH-åkarna i långa svängar. Carving med belastning 50/50 på hård konstsnö, glöm det enligt min uppfattning. Succesiv kantisättning och dito avlastning? Finns det nåt alternativ för detta för att åstadkomma aktiva mjuka övergångar mellan svängarna? Jag kanske fattar fel, men enligt mitt sätt att se det sitter hela sekvensen ihop som en enda kontinuerlig rörelse. Variablerna ligger främst i underlagets beskaffenhet och lutning. Tekniken anpassas efter detta. Säsongen har påbörjats i Andorras stenhårda konstsnöpister här i helgerna. Jag kan bara konstatera att utan knivskarapa kanter, tidigt anbringat plöstryck, belastning ca 90/10, samt mitt nyaste vapen, "det styrande innerknät", kunde man defintivt hälsa hem om man ville initiera och hålla skäret. Som vanligt kunde man göra gemensam sak med alla spanjorer och bredhasa utför pisterna, om man nu tyckte det var kul. Eller dra ner och dricka Sangria... Återkommer efter lite fler experiment. /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Knäkantning, höftkantning eller bankning ???
Tillbaka
Topp