Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Knämuskler
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 200386" data-attributes="member: 46762"><p>Jag läste någonstans på forumet i liknande tråd där en kille tipsade om följande:</p><p>Man använder sig av kryssdraget i gymmet och tillbehöret for fotleder. Dra fast skiten runt benet och ha väldigt låg vikt, det är grytm svårt i början, man kan lägga på mer efter några gånger. Sedan står man på ett ben, men det benet som är "fast" i vikterna i luften. Sedan drar du bakåt/bromsar framåt med ansikte mot vikterna, vrider 90 grader så att du drar höger/ bromsar vänster, vrider 90 så att du drar framåt/bromsar bakåt med rygg mot vikterna och sedan sista vridet då du drar vänster/bromsar åt höger. Allt detta tränar musklerna runt knät i det ben som du har stått på, du känner verkligen hur musklerna får jobba i de olika rörelserna. Sedan byter du ben och gör likadant! Sen så är det bara exprimentera sig fram med vikt, set och repetitioner. Men mitt tips är iaf. att göra många reps.</p><p></p><p>Har inget bevis för hur bra detta är men det har iaf. gjort mina knän synligt muskulösare och jag känner att jag klarar mer belastning så det är nog finfin träning!</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 200386, member: 46762"] Jag läste någonstans på forumet i liknande tråd där en kille tipsade om följande: Man använder sig av kryssdraget i gymmet och tillbehöret for fotleder. Dra fast skiten runt benet och ha väldigt låg vikt, det är grytm svårt i början, man kan lägga på mer efter några gånger. Sedan står man på ett ben, men det benet som är "fast" i vikterna i luften. Sedan drar du bakåt/bromsar framåt med ansikte mot vikterna, vrider 90 grader så att du drar höger/ bromsar vänster, vrider 90 så att du drar framåt/bromsar bakåt med rygg mot vikterna och sedan sista vridet då du drar vänster/bromsar åt höger. Allt detta tränar musklerna runt knät i det ben som du har stått på, du känner verkligen hur musklerna får jobba i de olika rörelserna. Sedan byter du ben och gör likadant! Sen så är det bara exprimentera sig fram med vikt, set och repetitioner. Men mitt tips är iaf. att göra många reps. Har inget bevis för hur bra detta är men det har iaf. gjort mina knän synligt muskulösare och jag känner att jag klarar mer belastning så det är nog finfin träning! Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Knämuskler
Tillbaka
Topp