Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
knäppa pjäxorna och ont i benhinnorna!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Albinsamuelsson" data-source="post: 1083415" data-attributes="member: 147540"><p>Detta är sjukt intressant. Verkar vara ett återkommande problem för många. Jag har exakt samma problem, och jag läste också lite om detdär.</p><p>Tydligen så beror smärtorna på att man skiftar mellan framåtvikt och bakåtvikt, och att detta gör att muskeln framme vid smalbenet inte pallar trycket. </p><p>Alltså löser man problemet genom att alltid ligga emot framdelena av pjäxan, vilket inte är helt lätt.</p><p>I mitt fall tror jag att pjäxorna är för stora, för att hälen sitter inte fast, och detta gör att jag kan gunga fram och tillbaka.</p><p></p><p>Förhoppningsvis så ska jag göra en bootfitting i Åre om några veckor så jag får en bra pjäxa för mig.</p><p></p><p>Jag ställde mig samma fråga igår angående hur man ska knäppa sina pjäxor tills dess. Håller på o testa lite olika, men jag tror att det bästa och viktigaste är att man drar åt rejält längst uppe på pjäxan så att det inte bli något utrymme mellan smalben och framdel.</p><p></p><p>Men för att få bort värken bör du avstå från skidor i 1 eller 2 veckor, det hjälpte för mig. Jag klarade knappt av att åka en vecka i Trysil pga mina smalben....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Albinsamuelsson, post: 1083415, member: 147540"] Detta är sjukt intressant. Verkar vara ett återkommande problem för många. Jag har exakt samma problem, och jag läste också lite om detdär. Tydligen så beror smärtorna på att man skiftar mellan framåtvikt och bakåtvikt, och att detta gör att muskeln framme vid smalbenet inte pallar trycket. Alltså löser man problemet genom att alltid ligga emot framdelena av pjäxan, vilket inte är helt lätt. I mitt fall tror jag att pjäxorna är för stora, för att hälen sitter inte fast, och detta gör att jag kan gunga fram och tillbaka. Förhoppningsvis så ska jag göra en bootfitting i Åre om några veckor så jag får en bra pjäxa för mig. Jag ställde mig samma fråga igår angående hur man ska knäppa sina pjäxor tills dess. Håller på o testa lite olika, men jag tror att det bästa och viktigaste är att man drar åt rejält längst uppe på pjäxan så att det inte bli något utrymme mellan smalben och framdel. Men för att få bort värken bör du avstå från skidor i 1 eller 2 veckor, det hjälpte för mig. Jag klarade knappt av att åka en vecka i Trysil pga mina smalben.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
knäppa pjäxorna och ont i benhinnorna!?
Tillbaka
Topp