Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
knäppa pjäxorna och ont i benhinnorna!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Axelniklasson" data-source="post: 1083420" data-attributes="member: 148830"><p>Hejsan! Har haft liknande problem och har utöver det dessutom fått väldigt ont på framsidan av smalbenen. Har läst om anledning till det och enkelt förklarat så är det pga att håren på benen dras ut och in när man rör på benet och då blir hårsäckarna inflammerade. Den enda lösningen jag hittade på detta va att helt enkelt raka av håret på framsidan av benet och spänna pjäxan så hårt att den inte finns rum för benet att flytta på sig och definitivt att ha hårt spända bootstraps. Även att bara använda ett par strumpur så de inte ligger och gnider mot varandra och skapar friktion som kan vara väldigt smärtsamt. Jag tycker själv att detta har hjälpt mig men om någon har andra förslag så är jag öppen för ser lite konstigt ut att ha rakade ben halva året! <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /> (som tur är växer det oftast ut innan shorts-säsongen)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Axelniklasson, post: 1083420, member: 148830"] Hejsan! Har haft liknande problem och har utöver det dessutom fått väldigt ont på framsidan av smalbenen. Har läst om anledning till det och enkelt förklarat så är det pga att håren på benen dras ut och in när man rör på benet och då blir hårsäckarna inflammerade. Den enda lösningen jag hittade på detta va att helt enkelt raka av håret på framsidan av benet och spänna pjäxan så hårt att den inte finns rum för benet att flytta på sig och definitivt att ha hårt spända bootstraps. Även att bara använda ett par strumpur så de inte ligger och gnider mot varandra och skapar friktion som kan vara väldigt smärtsamt. Jag tycker själv att detta har hjälpt mig men om någon har andra förslag så är jag öppen för ser lite konstigt ut att ha rakade ben halva året! ;) (som tur är växer det oftast ut innan shorts-säsongen) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
knäppa pjäxorna och ont i benhinnorna!?
Tillbaka
Topp