Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Knäskada och 14 dagar till resa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="halfwaycrook" data-source="post: 837292" data-attributes="member: 60661"><p>Gick relativt fort idag ändå.</p><p>Kom först in till en ortoped som kände igenom knät. Tryckte, böjde, vred osv. Men kände inga direkta smärtor, öm och lite ont när han tryckte över knäskålen bara. Alltså ingen ökad smärta när man trycker runt knät.</p><p>Frågade om magnetröntgen men han sa att det absolut inte är aktuellt nu och iom att jag inte hade mer ont när han tryckte runt så trodde han heller inte att nått var trasigt.</p><p></p><p>Fick sen göra vanlig skelettröntgen men där syntes inget nytt, bara den gamla arttrosen - lösa benbiten.</p><p>Fick tala med ortopeden igen som trodde att det var ganska lugnt och inget direkt var trasigt. Han sa till mig att kontakta sjukgymnastik direkt och börja med den, sedan komma tillbaks om 4 veckor så dem får känna på knät igen. Försökte förklara att jag åker till Kanada om två veckor och är borta 4 månader men kommunikationen var väldigt bristfällig då svenska inte var hans första språk.</p><p></p><p>Ska iaf vila och göra sjukgymnastik. Fick utskrivet Diklofenak 50 mg (liknande voltaren antar jag), ska ätas tre gånger om dan - känns redan i magen. Fick också nått alvedon liknande.</p><p>Fortsätter smärtorna och knät inte blir bättre sa han till mig att uppsöka läkare i Kanada = $$$</p><p></p><p>Hade velat ha en magnetröntgen egentligen men ändå hyfsat positiva besked.</p><p>Får hoppas att knät känns bättre när inflammation och svullnad är bättre</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="halfwaycrook, post: 837292, member: 60661"] Gick relativt fort idag ändå. Kom först in till en ortoped som kände igenom knät. Tryckte, böjde, vred osv. Men kände inga direkta smärtor, öm och lite ont när han tryckte över knäskålen bara. Alltså ingen ökad smärta när man trycker runt knät. Frågade om magnetröntgen men han sa att det absolut inte är aktuellt nu och iom att jag inte hade mer ont när han tryckte runt så trodde han heller inte att nått var trasigt. Fick sen göra vanlig skelettröntgen men där syntes inget nytt, bara den gamla arttrosen - lösa benbiten. Fick tala med ortopeden igen som trodde att det var ganska lugnt och inget direkt var trasigt. Han sa till mig att kontakta sjukgymnastik direkt och börja med den, sedan komma tillbaks om 4 veckor så dem får känna på knät igen. Försökte förklara att jag åker till Kanada om två veckor och är borta 4 månader men kommunikationen var väldigt bristfällig då svenska inte var hans första språk. Ska iaf vila och göra sjukgymnastik. Fick utskrivet Diklofenak 50 mg (liknande voltaren antar jag), ska ätas tre gånger om dan - känns redan i magen. Fick också nått alvedon liknande. Fortsätter smärtorna och knät inte blir bättre sa han till mig att uppsöka läkare i Kanada = $$$ Hade velat ha en magnetröntgen egentligen men ändå hyfsat positiva besked. Får hoppas att knät känns bättre när inflammation och svullnad är bättre [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Knäskada och 14 dagar till resa
Tillbaka
Topp