Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Knäskada och 14 dagar till resa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Soppan" data-source="post: 838934" data-attributes="member: 92179"><p>Har för två månader sen opererat mitt främe korsband som var helt av efter jag överroterat lite i april. Var max 30 cm över marken på hela hoppet, ändå lyckades knät skada sig. Knät kändes inte okej så jag gled ner på en transport till närmaste sjukstuga där de inte kunde göra något eller sätta mig i rullstol och kalal på ambulans(var i Kanada) men jag hade ju åkt skidor ner så jag trodde inte det behövdes, sen snålade jag lite med då jag inte ville betala självrisk. Första tiden var det väldigt svullet och väldigt ostabilt. Hårt bandagerat kunde jag ändå gå runt och bära hur mycket som helst, fast det svullnade upp mycket. Jag hade inte så ont när jag gick vanligt. De två första doktorerna hittade inget fel. Kände lätt smärta i knät när de vred och grejade. Den ene av läkaren heter Sverker och har vart Karolina Klyfts läkare, men han är itne att rekomendera. Så även de som man tror ska vara bra kan missa. Då i början av sommras testade jag att spela beachvolleyboll. Gick bra i 30 min till jag sträckte ut benet rejält. Då kändes det som hela underbenet åkte frammåt och benet svullnade upp på nytt. Efter det gick jag till en sjukgymnast som trodde starkt på att korsbandet var av. Det fick jag bekräftat av en tredje doktor 5 månader efter skadan inträffade då jag även fick en röntgen. Jag hade då kunnat jogga för fullt sen ca 2,5 månader efter skadan och fått ganska bra kondis. Utfallssteg hade jag även det tränat med mycket. Dock för att jag inte gjorde rätt övningar tog det nästan 6 månader innan jag kunde böja benet lika mycket som det friska. När jag kunde det var det dags för operation och nu är jag halvvägs inne i rehaben och förväntas kunna använda knät till något kul i juli igen. Så ett mellanår för mig. Inte de roligaste nyheterna för dig kanske men så har det vart för mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Soppan, post: 838934, member: 92179"] Har för två månader sen opererat mitt främe korsband som var helt av efter jag överroterat lite i april. Var max 30 cm över marken på hela hoppet, ändå lyckades knät skada sig. Knät kändes inte okej så jag gled ner på en transport till närmaste sjukstuga där de inte kunde göra något eller sätta mig i rullstol och kalal på ambulans(var i Kanada) men jag hade ju åkt skidor ner så jag trodde inte det behövdes, sen snålade jag lite med då jag inte ville betala självrisk. Första tiden var det väldigt svullet och väldigt ostabilt. Hårt bandagerat kunde jag ändå gå runt och bära hur mycket som helst, fast det svullnade upp mycket. Jag hade inte så ont när jag gick vanligt. De två första doktorerna hittade inget fel. Kände lätt smärta i knät när de vred och grejade. Den ene av läkaren heter Sverker och har vart Karolina Klyfts läkare, men han är itne att rekomendera. Så även de som man tror ska vara bra kan missa. Då i början av sommras testade jag att spela beachvolleyboll. Gick bra i 30 min till jag sträckte ut benet rejält. Då kändes det som hela underbenet åkte frammåt och benet svullnade upp på nytt. Efter det gick jag till en sjukgymnast som trodde starkt på att korsbandet var av. Det fick jag bekräftat av en tredje doktor 5 månader efter skadan inträffade då jag även fick en röntgen. Jag hade då kunnat jogga för fullt sen ca 2,5 månader efter skadan och fått ganska bra kondis. Utfallssteg hade jag även det tränat med mycket. Dock för att jag inte gjorde rätt övningar tog det nästan 6 månader innan jag kunde böja benet lika mycket som det friska. När jag kunde det var det dags för operation och nu är jag halvvägs inne i rehaben och förväntas kunna använda knät till något kul i juli igen. Så ett mellanår för mig. Inte de roligaste nyheterna för dig kanske men så har det vart för mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Knäskada och 14 dagar till resa
Tillbaka
Topp