Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Knäskada, söker seriös hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 261825" data-attributes="member: 40931"><p>Rydellen jag har varit med om precis samma smärta. Det inträffade när jag fick en kraftig kompression med mycket tung belastning på knät (en massa järn som föll över mig, landade på låret, medans foten var rakt under i fallinjen och all belastning hamna på knät i komprimerat läge). Smärtan var så stor att jag nästan spydde och däckade..</p><p></p><p>Fick, precis som du, smärtor innanför knävecket och det inre ledbandet.</p><p></p><p>Jag gick dumt nog inte till en läkare, trots jag inte kunde gå de två första dagarna. Det blev succesivt bättre. men efter tre månader när det ännu inte hade släppt (samma problem som jag skrev ovan) gick jag till en sjukgymnast. Fick lite övningar och körde på det.</p><p></p><p>Knät har jag kännt av lite till och från sedan dess (2½ år sedan), men det senaste halvåret-året cirka har jag inte kännt av det mycket alls. Nyckeln för mig har varit träning och att hålla benen i form. (i början får man träna lite försiktigt. Men sedan gick jag över till vanlig träning och skidåkning förstås, som verkar fungera rätt bra)</p><p></p><p>Jag är ingen expert, så jag vet inte vad du skall göra. Tänkte dela med mig av mina erfarenheter som är ganska lika det du upplever. Men jag tror inte att någon läkare hade gjort nåt för mig i MITT fall.</p><p></p><p></p><p>EDIT: Har du ingen försäkring eller? Är det därför du inte vill gå till farbror doktorn?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 261825, member: 40931"] Rydellen jag har varit med om precis samma smärta. Det inträffade när jag fick en kraftig kompression med mycket tung belastning på knät (en massa järn som föll över mig, landade på låret, medans foten var rakt under i fallinjen och all belastning hamna på knät i komprimerat läge). Smärtan var så stor att jag nästan spydde och däckade.. Fick, precis som du, smärtor innanför knävecket och det inre ledbandet. Jag gick dumt nog inte till en läkare, trots jag inte kunde gå de två första dagarna. Det blev succesivt bättre. men efter tre månader när det ännu inte hade släppt (samma problem som jag skrev ovan) gick jag till en sjukgymnast. Fick lite övningar och körde på det. Knät har jag kännt av lite till och från sedan dess (2½ år sedan), men det senaste halvåret-året cirka har jag inte kännt av det mycket alls. Nyckeln för mig har varit träning och att hålla benen i form. (i början får man träna lite försiktigt. Men sedan gick jag över till vanlig träning och skidåkning förstås, som verkar fungera rätt bra) Jag är ingen expert, så jag vet inte vad du skall göra. Tänkte dela med mig av mina erfarenheter som är ganska lika det du upplever. Men jag tror inte att någon läkare hade gjort nåt för mig i MITT fall. EDIT: Har du ingen försäkring eller? Är det därför du inte vill gå till farbror doktorn? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Knäskada, söker seriös hjälp!
Tillbaka
Topp