Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Knäskada, söker seriös hjälp!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 261830" data-attributes="member: 13245"><p>Om knäet antingen var nästan helt sträckt eller relativt mycket böjt kan det vara skador på korsband och de läker inte av sig själva. Om korsbandet är skadat finns fördelar med att hinna göra operationen inom 10-14 dagar (i alla fall sa man så för ca 10 år sedan). Normalt svulnar dock knät vid en korsbandsskada, men inte alltid så mycket. </p><p></p><p>Annars låter det som att menisk och eventuellt brosk fått sig en smäll, men med lite tur är det bara en slags "allmän överbelastning", men varför chansa på det? Gå till doktor är mitt råd.</p><p></p><p>Att det känns värre dag två tror jag inte man kan dra några slutsatser från, vare sig åt ena eller andra hållet.</p><p></p><p>OBS, jag är inte läkare eller något. Har bara lärt mig den hårda vägen via flertalet egna knäskador och operationer.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 261830, member: 13245"] Om knäet antingen var nästan helt sträckt eller relativt mycket böjt kan det vara skador på korsband och de läker inte av sig själva. Om korsbandet är skadat finns fördelar med att hinna göra operationen inom 10-14 dagar (i alla fall sa man så för ca 10 år sedan). Normalt svulnar dock knät vid en korsbandsskada, men inte alltid så mycket. Annars låter det som att menisk och eventuellt brosk fått sig en smäll, men med lite tur är det bara en slags "allmän överbelastning", men varför chansa på det? Gå till doktor är mitt råd. Att det känns värre dag två tror jag inte man kan dra några slutsatser från, vare sig åt ena eller andra hållet. OBS, jag är inte läkare eller något. Har bara lärt mig den hårda vägen via flertalet egna knäskador och operationer. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Knäskada, söker seriös hjälp!
Tillbaka
Topp