Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
knäskada sträckning/böjning - problem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skovve" data-source="post: 620051" data-attributes="member: 96063"><p>Tack så väldigt mycket för det utförliga svaret! </p><p></p><p>Ja man kan ju hoppas att sträckningen och rörligheten kommer tillbaks. Det jag är främst orolig över är sträckningen där jag inte kan känna "draget" när man håller benet rakt och liksom låser knät. </p><p></p><p>Vad det gäller svullnaden i knät så är det i knäväcket som det mycket sitter, det ligger som en utbuktning där bak - det är också detta som det stramar i när jag tränar rörlighet. Jag tänkte om voltaren eller någonting borde hjälpa?</p><p></p><p>Sen har jag även lite funderingar angående sjukgymnast. Bor för tillfället i Göteborg och går hos en erkänt duktig sjukgymnast som verkar väldigt kunnig. Det enda jag har synpunkter på är att jag inte får så mycket "egen" tid med denne. När jag går dit så fungerar det så att jag tränar i deras anläggning på egen hand och sjukgymnasten kommer med lite tips etc då och då. Samtidigt som jag är där har han även hand om 1,2 eller 3 stycken andra patienter som också tränar rehab.</p><p>Jag har frågat angående massage eftersom min läkare föreslog det men enligt sjukgymnasten använder dom inte sig utav det. Inga mätningar eller uppföljningar görs angående rörlighet etc - det mesta är upp till mig att känna efter och fråga.</p><p></p><p>Är detta ett vanligt sätt för sjukgymnaster eller vad kan man förvänta sig?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skovve, post: 620051, member: 96063"] Tack så väldigt mycket för det utförliga svaret! Ja man kan ju hoppas att sträckningen och rörligheten kommer tillbaks. Det jag är främst orolig över är sträckningen där jag inte kan känna "draget" när man håller benet rakt och liksom låser knät. Vad det gäller svullnaden i knät så är det i knäväcket som det mycket sitter, det ligger som en utbuktning där bak - det är också detta som det stramar i när jag tränar rörlighet. Jag tänkte om voltaren eller någonting borde hjälpa? Sen har jag även lite funderingar angående sjukgymnast. Bor för tillfället i Göteborg och går hos en erkänt duktig sjukgymnast som verkar väldigt kunnig. Det enda jag har synpunkter på är att jag inte får så mycket "egen" tid med denne. När jag går dit så fungerar det så att jag tränar i deras anläggning på egen hand och sjukgymnasten kommer med lite tips etc då och då. Samtidigt som jag är där har han även hand om 1,2 eller 3 stycken andra patienter som också tränar rehab. Jag har frågat angående massage eftersom min läkare föreslog det men enligt sjukgymnasten använder dom inte sig utav det. Inga mätningar eller uppföljningar görs angående rörlighet etc - det mesta är upp till mig att känna efter och fråga. Är detta ett vanligt sätt för sjukgymnaster eller vad kan man förvänta sig? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
knäskada sträckning/böjning - problem
Tillbaka
Topp