Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Knäskada, tips angående uthyrarna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1071078" data-attributes="member: 145112"><p>Blir nog jättesvårt att hävda att bindningen stod för hårt när den var på 6 och hon väger 55kilo. Om man skall vara petig på din skalan så skall även storlek på fötter och längd med i beräkningarna, men ändå svårt att hävda att de gjort fel. </p><p></p><p>Tror även att det mycket väl kunnat hända även om hon haft bindningen inställd på 4, har råkat ut för samma sak med knät för några veckor sedan, drog även både inre och yttre ledband då det inte räckte med korsband och miniskar. Jag väger 100+ och har eller hade bindningen ställd på 9, så teoretiskt så skulle bindningen löst ut, men då jag inte hade kommit upp i någon fart, det hände efter ca200 meter från avstigning, så löste inte bindningen ut som sagt och har jag lyckades med konststycket vet jag inte, skidan skar iväg, kanske en sten i backen, kanske ouppmärksam eller en kombo, men det behövdes verkligen inte mycket för att rensa hela knät.</p><p></p><p>Skulle inte som sagt stämma anläggningen, tror inte man kommer någon vart där, däremot för man ersättning från försäkringsbolag om man har hemförsäkring. Kolla upp det. Sen fick jag tillbaka pengarna för liftkortet, hade ett åk registrerat på mitt säsongskort, så det var inga problem där. </p><p></p><p>Hoppas hon kryar på sig...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1071078, member: 145112"] Blir nog jättesvårt att hävda att bindningen stod för hårt när den var på 6 och hon väger 55kilo. Om man skall vara petig på din skalan så skall även storlek på fötter och längd med i beräkningarna, men ändå svårt att hävda att de gjort fel. Tror även att det mycket väl kunnat hända även om hon haft bindningen inställd på 4, har råkat ut för samma sak med knät för några veckor sedan, drog även både inre och yttre ledband då det inte räckte med korsband och miniskar. Jag väger 100+ och har eller hade bindningen ställd på 9, så teoretiskt så skulle bindningen löst ut, men då jag inte hade kommit upp i någon fart, det hände efter ca200 meter från avstigning, så löste inte bindningen ut som sagt och har jag lyckades med konststycket vet jag inte, skidan skar iväg, kanske en sten i backen, kanske ouppmärksam eller en kombo, men det behövdes verkligen inte mycket för att rensa hela knät. Skulle inte som sagt stämma anläggningen, tror inte man kommer någon vart där, däremot för man ersättning från försäkringsbolag om man har hemförsäkring. Kolla upp det. Sen fick jag tillbaka pengarna för liftkortet, hade ett åk registrerat på mitt säsongskort, så det var inga problem där. Hoppas hon kryar på sig... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Knäskada, tips angående uthyrarna
Tillbaka
Topp