Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Knäskada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mans_Hilling" data-source="post: 46578" data-attributes="member: 14436"><p>Tjo, knäskada här också, tänjde korsbanden vecka 1. Kunde åka redan vecka ett, (bräda, åkte switch hela tiden så jag lade vikten på det hela benet) men det är ändå inte något att rekomendera. Mitten på Mars åkte jag igen, då gick det bra ända tills jag fick för mig att hoppa. Knäckte till i knät, inte så illa dock så jag kunde åka något åk efter två dagar. Nu har tiden gått, jag trodde att jag blivit bättre, men när jag i går kväll spelade Beachevolley så gick jag ner för att ta emot en serve, knät vred sig och ja, det är inte alltför skönt. Det enda som jag kan tipsa om (som jag kan göra utan problem) är som tidigare nämt lätt styrketräning, i mitt fall stretching för att hålla uppe rörligheten och cykling, där har man ju ingen vridning inblandat. Fotboll är tex. helt uteslutet, då jag när jag skall dribbla eller skjuta lägger vikten på det skadade nkät och allt somoftast vrider det... Simning är ju inte heller något bra alternativ, iaf inte bröstsim, då sneda sparkar förekommer... Äh, jaja, kontentan: Knäskador sux... :=</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mans_Hilling, post: 46578, member: 14436"] Tjo, knäskada här också, tänjde korsbanden vecka 1. Kunde åka redan vecka ett, (bräda, åkte switch hela tiden så jag lade vikten på det hela benet) men det är ändå inte något att rekomendera. Mitten på Mars åkte jag igen, då gick det bra ända tills jag fick för mig att hoppa. Knäckte till i knät, inte så illa dock så jag kunde åka något åk efter två dagar. Nu har tiden gått, jag trodde att jag blivit bättre, men när jag i går kväll spelade Beachevolley så gick jag ner för att ta emot en serve, knät vred sig och ja, det är inte alltför skönt. Det enda som jag kan tipsa om (som jag kan göra utan problem) är som tidigare nämt lätt styrketräning, i mitt fall stretching för att hålla uppe rörligheten och cykling, där har man ju ingen vridning inblandat. Fotboll är tex. helt uteslutet, då jag när jag skall dribbla eller skjuta lägger vikten på det skadade nkät och allt somoftast vrider det... Simning är ju inte heller något bra alternativ, iaf inte bröstsim, då sneda sparkar förekommer... Äh, jaja, kontentan: Knäskador sux... := [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Knäskada
Tillbaka
Topp