Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Knäskada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ingrid_e" data-source="post: 46581" data-attributes="member: 27901"><p>tröst kanske är att om svullet och mkt ömt knä kan diagnosen ändå vara svår att ställa under den första tiden innan ortopeden kan rycka i/testa knäleden för tex kors-/ledbands/status... en fördröjning av första läkarbesöket tror jag ökar chanserna att få en korrekt diagnos från början.</p><p></p><p>läkaren kommer också diskutera strategier för rehabilitering så klart. min egen och vänners erfarenhet från basket och judo-utövning, säger mig att det är ytterst få som klarar att ersätta avslitna korsband med muskelstyrka på elitidrottsnivå. har man instabilitet i knäet och slår upp skadan om och omigen riskerar man istället att förstöra fler saker inne i knät.</p><p></p><p>om ni känner er osäkra på ortopedens diagnos - gå till fler läkare.</p><p>/ingrid</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ingrid_e, post: 46581, member: 27901"] tröst kanske är att om svullet och mkt ömt knä kan diagnosen ändå vara svår att ställa under den första tiden innan ortopeden kan rycka i/testa knäleden för tex kors-/ledbands/status... en fördröjning av första läkarbesöket tror jag ökar chanserna att få en korrekt diagnos från början. läkaren kommer också diskutera strategier för rehabilitering så klart. min egen och vänners erfarenhet från basket och judo-utövning, säger mig att det är ytterst få som klarar att ersätta avslitna korsband med muskelstyrka på elitidrottsnivå. har man instabilitet i knäet och slår upp skadan om och omigen riskerar man istället att förstöra fler saker inne i knät. om ni känner er osäkra på ortopedens diagnos - gå till fler läkare. /ingrid [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Knäskada
Tillbaka
Topp