Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Knäskador vid utförsåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TellyHelly" data-source="post: 471117" data-attributes="member: 34270"><p>Jag slet av främre korsbandet i vintras. </p><p></p><p>Det var i Jakobshorn, en av anläggningarna i Davos i Schweiz. </p><p></p><p>Det var flatljus och terrängen är lite lurig för det går plötsligt rakt ned och så blir det platt. </p><p></p><p>På dagens första åk körde jag på en transportsträcka med ganska hög fart. Det blev plötsligt helt lodrätt och så blev det vågrätt precis nedanför. Då trycktes jag ihop och fick antagligen ett felskär för i nästa stund så satt jag med huvudet uppåt och hade väldigt ont i vänster knä där smalbenet låg vridet i förhållande till låret. </p><p></p><p>Om du undrar om något annat är det bara att fråga. </p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>Edit: jag skadade menisken också i samma knä.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TellyHelly, post: 471117, member: 34270"] Jag slet av främre korsbandet i vintras. Det var i Jakobshorn, en av anläggningarna i Davos i Schweiz. Det var flatljus och terrängen är lite lurig för det går plötsligt rakt ned och så blir det platt. På dagens första åk körde jag på en transportsträcka med ganska hög fart. Det blev plötsligt helt lodrätt och så blev det vågrätt precis nedanför. Då trycktes jag ihop och fick antagligen ett felskär för i nästa stund så satt jag med huvudet uppåt och hade väldigt ont i vänster knä där smalbenet låg vridet i förhållande till låret. Om du undrar om något annat är det bara att fråga. Lycka till! Edit: jag skadade menisken också i samma knä. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Knäskador vid utförsåkning
Tillbaka
Topp