Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Knäskador vid utförsåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gaucho" data-source="post: 471282" data-attributes="member: 55347"><p>riksgränsen feb -08, sista åket efter en långhelg.</p><p></p><p>Tankarna sekunderna innan vurpan:</p><p> "varför har jag inte åkt här tidigare? känns ju jättefint, dock lite vindpackat. hejåhå fort ska det gå... j*vla flatljus bara"</p><p></p><p>Utan förvarning far jag ut för en avsats på kanske 2,5-3m, duktigt förvånad tappar jag balansen rullar runt och ner för ytterliggare en avsats. (några veckor tidigare hade jag oxå vart iväg och åkt skidor och då hade jag upplevt att bindningarna löste ut lite väl lätt så nu hade jag dratt åt dem hyfsat) Efter runt rullningarna ställer jag mig upp och till min förvåning sitter båda skidorna kvar på fötterna men jag känner en smärta i ena knät. Jag borstar av mig, åker ner, hämtar min packning i lobbyn på hotellet och sätter mig på tåget. När jag 5 timmar senare ska gå av tåget är knät svullet och gör ont.</p><p></p><p>Läkarn konstaterar att jag sträkt ut ena ledbandet på insidan av knät, vad jag förstår så fäster det i minisken på nått vis och det knäpte i knät när man rörde det. Jag fick gå några veckor med linda utan löpning och belastning, vilket innebar ett par inaktiva veckor på jobbet som försvarsmaktsanställd. Idag känner jag nästan aldrig av skadan men om man typ simmar och sparkar loss kan den göra sig påmind.</p><p></p><p>MVH/ </p><p>Gustav</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gaucho, post: 471282, member: 55347"] riksgränsen feb -08, sista åket efter en långhelg. Tankarna sekunderna innan vurpan: "varför har jag inte åkt här tidigare? känns ju jättefint, dock lite vindpackat. hejåhå fort ska det gå... j*vla flatljus bara" Utan förvarning far jag ut för en avsats på kanske 2,5-3m, duktigt förvånad tappar jag balansen rullar runt och ner för ytterliggare en avsats. (några veckor tidigare hade jag oxå vart iväg och åkt skidor och då hade jag upplevt att bindningarna löste ut lite väl lätt så nu hade jag dratt åt dem hyfsat) Efter runt rullningarna ställer jag mig upp och till min förvåning sitter båda skidorna kvar på fötterna men jag känner en smärta i ena knät. Jag borstar av mig, åker ner, hämtar min packning i lobbyn på hotellet och sätter mig på tåget. När jag 5 timmar senare ska gå av tåget är knät svullet och gör ont. Läkarn konstaterar att jag sträkt ut ena ledbandet på insidan av knät, vad jag förstår så fäster det i minisken på nått vis och det knäpte i knät när man rörde det. Jag fick gå några veckor med linda utan löpning och belastning, vilket innebar ett par inaktiva veckor på jobbet som försvarsmaktsanställd. Idag känner jag nästan aldrig av skadan men om man typ simmar och sparkar loss kan den göra sig påmind. MVH/ Gustav [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Knäskador vid utförsåkning
Tillbaka
Topp