Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Knäskydd för korsbandsskadad
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sternbro" data-source="post: 69010" data-attributes="member: 35820"><p>slet av främre korsbandet feb-00. </p><p>dröjde med läkarhjälp, beslutade i samråd med klinik i september (Life Center i Luleå) att satsa på ett individuellt träningsprogram, samt en ortos som jag fick på remiss (Landstinget betalade alltså, skyddet ska ha kostat 12 000 enligt läkaren, det heter CTI-2).</p><p></p><p>tränade stenhårt och kunde köra som vanligt följande säsong, tills en kraftig plattlandning gav en följdskada (fraktur i knät, benbit lossnade, 6 v gips).</p><p></p><p>ny rehab, och hösten efteråt fick jag även en blödning i knät. Sedan dess har jag inte haft några stora komplikationer med knät.</p><p></p><p>Kör idag på som vanligt med min CTI-2, inga problem sedan hösten -01. Ingen operation än så länge, men det gäller att ha bra fysik i benet. Är övertygad om att jag får problem igen om jag inte tränar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sternbro, post: 69010, member: 35820"] slet av främre korsbandet feb-00. dröjde med läkarhjälp, beslutade i samråd med klinik i september (Life Center i Luleå) att satsa på ett individuellt träningsprogram, samt en ortos som jag fick på remiss (Landstinget betalade alltså, skyddet ska ha kostat 12 000 enligt läkaren, det heter CTI-2). tränade stenhårt och kunde köra som vanligt följande säsong, tills en kraftig plattlandning gav en följdskada (fraktur i knät, benbit lossnade, 6 v gips). ny rehab, och hösten efteråt fick jag även en blödning i knät. Sedan dess har jag inte haft några stora komplikationer med knät. Kör idag på som vanligt med min CTI-2, inga problem sedan hösten -01. Ingen operation än så länge, men det gäller att ha bra fysik i benet. Är övertygad om att jag får problem igen om jag inte tränar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Knäskydd för korsbandsskadad
Tillbaka
Topp