Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
knäskydd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="idiotresor" data-source="post: 582375" data-attributes="member: 15603"><p>Smällde på rejält i Val DIsere för ett par år sedan och hade jag inte haft knäskydd hade det nog inte blivit något mer åka av. Fick en tio hål i de kevlarförstärkta knäna samt ett håll som gick igenom plasten på knäskyddet så att det blödde på knät. Så mao kör med riktigt tjocka plastknäskydd och inga rehbandgummi värmare. Vet en som spräckt knäskålen och det är ingen hit precis. </p><p>Förr gick det bra med inlineskydd, det fanns ett flertal rikigt fina på marknaden men tyvärr går produktutvecklingen framåt så de flesta inlinesskydden är "lite weight" varianter med alledeles förlite plast. Köpte ett par Dainese förra året som duger men jag tycker plasten är lite för mjuk om det smäller till på rikigt. Favoriterna är ett par gamla salomon inlineskydd i riktigt tjock plast som ändå smiter åt runt knät. Det ända problemet är att de luktar förjävligt, har liksom passerat det stadium där moderna tvättmedel fortfarande kan verka.</p><p>Har faktiskt fegat ur på äldre dar och undviker telisar i början av säsongen om det inte är tokmycket snö, det händer betydligt snällare saker om man kör in i sten med vanlig alpinutrustning.</p><p></p><p>B</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="idiotresor, post: 582375, member: 15603"] Smällde på rejält i Val DIsere för ett par år sedan och hade jag inte haft knäskydd hade det nog inte blivit något mer åka av. Fick en tio hål i de kevlarförstärkta knäna samt ett håll som gick igenom plasten på knäskyddet så att det blödde på knät. Så mao kör med riktigt tjocka plastknäskydd och inga rehbandgummi värmare. Vet en som spräckt knäskålen och det är ingen hit precis. Förr gick det bra med inlineskydd, det fanns ett flertal rikigt fina på marknaden men tyvärr går produktutvecklingen framåt så de flesta inlinesskydden är "lite weight" varianter med alledeles förlite plast. Köpte ett par Dainese förra året som duger men jag tycker plasten är lite för mjuk om det smäller till på rikigt. Favoriterna är ett par gamla salomon inlineskydd i riktigt tjock plast som ändå smiter åt runt knät. Det ända problemet är att de luktar förjävligt, har liksom passerat det stadium där moderna tvättmedel fortfarande kan verka. Har faktiskt fegat ur på äldre dar och undviker telisar i början av säsongen om det inte är tokmycket snö, det händer betydligt snällare saker om man kör in i sten med vanlig alpinutrustning. B [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
knäskydd?
Tillbaka
Topp