Knep så att batteriet håller då de är kallt

Schwimp

Aktiv medlem
Tjo, jag har sökt här på forumet o även lite på flashback men har inte hittat något knep som gör att batteritiden inte slukas direkt när det är kallt.

Hade otroliga problem med detta sist jag skulle filma i backen, kunde typ filma tre åk sen dog kameran och ja kunde inte filma mer på hela dan, men på sommarn när jag är o skejtar kan ja hålla på o filma hela eftermiddan med fullt laddat batteri.

Vet att kameran drar mer när den är kall och att de då krävs mer strömm och att det är därför batteriet laddas ur fort, men finns de nåt knep man kan använda sig av förutom att typ ta av batteriet efter varje klipp o lägga de i kallingarna så att de håller sig varmt xD

Har ni tips så posta gärna dom här :D

Kameran drar inte mer batteri för att det är kallt.. Batteriet tappar effekt.

Du måste hålla batteriet varmt eller köpa nytt.

du tar bort batteriet när du inte filmar och har det i en ficka nära kroppen, de funkar shiet bra!

Nära kroppen funkar ganska bra. Innerficka på jackan eller liknande. En annan tanke ifall du har en ryggsäck är att skaffa en kylväska. Jag använde själv en kylväska för några år sen till min dator som jag behövde använda inne vid backen efter en dags åkning. Första dan var batteriet helt tomt när jag kom tillbaka till bilen så jag tog med en kylväska i bilen att ha datorn i och när jag kom tillbaka efter en heldag i backen var batteriet fortfarande fullt. Nu var ju detta en stor hårdskalsväska men jag antar att man iaf får nästan samma effekt ur en liten smidigare kylväska som går att stoppa i ryggsäcken.

Hej, jag var iväg och åkte med några kompisar idag o då körde ja med batteriet i handsken jättrlänge innan vi skulle filma så när jag tog upp kameran o satte på batteriet så var batteriet varmt.

Dock så ville inte filmkameran fungera, det stod: Cameratempreture too low, please leave the device on and wait a few minutes. Men jag väntade i typ en kvart men de hände ingenting. Ni som har tippsat om hur man skall ha batteriet varmt, ska man hitta en lösning på samma sätt med kameran, alltså ha den i en fick så nära huden som möjligt??

Tillbaka
Topp