Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Koll på Utah?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jej-je" data-source="post: 30519" data-attributes="member: 30408"><p>Jag var i Salt Lake vintern 2000/2001. Vi bodde inne i stan och gjorde dagsturer till Snowbird, Park City och Snowbasin. Snowbird var det mest extrema stället med mycket opreppat. Om man tar "the tram" upp till toppen så har man stora valmöjligheter med skidåkning i flera "bowls". Snowboardåkning är tillåtet i Snowbird men i grannorten alta är det förbjudet. Ett dagskort i snowbird kostade ca 40 dollar.</p><p></p><p>Park city är det mest exklusiva orten tillsammans med Deer valley. Park city är också det största skidsystemet i Utah. Kanske därav liftkortpriset på över 50 dollar per dag. Det finns bra offpist i Park city om man tar sig upp till en "bowl" som ligger (ursäkta språket) längst upp till höger i skidsystemet. Där är det riktigt brant och det finns möjligheter att hijka längs en kam. Denna kam löper ner mot byn och skidsystemet, men det går inga liftar upp till denna rygg. Desto längre man hikar desto längre efter ett snöfall kan man uppleva puder. När man har bestämt sig för att inte följa ryggen längre åker man bara ner för berget i en dal och får en härlig brant åkning mellan träden i lärkskogen.</p><p></p><p>För att få bra tips på var den bästa skidåkningen är så rekomenderar jag att ni frågar grabbarna på skiduthyrningen "aloha ski" prata med Tyler.</p><p></p><p>Snowbasin var mitt favorit ställe. Det var jämt lite folk och orten hade länge stått i skymundan. Men i och med OS så satsades det på Snowbasin eftersom störtloppet och Super G hölls där. En av mormon miljonärerna byggde upp ett nytt "little america" (hotell) där och stora stugor börjar nu ploppa upp. När jag var där köpte man liftkort i en barack........</p><p>Skidåkning var brant och offpist möjligheterna är stora till höger om störtloppsbacken.</p><p></p><p>tack/E</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jej-je, post: 30519, member: 30408"] Jag var i Salt Lake vintern 2000/2001. Vi bodde inne i stan och gjorde dagsturer till Snowbird, Park City och Snowbasin. Snowbird var det mest extrema stället med mycket opreppat. Om man tar "the tram" upp till toppen så har man stora valmöjligheter med skidåkning i flera "bowls". Snowboardåkning är tillåtet i Snowbird men i grannorten alta är det förbjudet. Ett dagskort i snowbird kostade ca 40 dollar. Park city är det mest exklusiva orten tillsammans med Deer valley. Park city är också det största skidsystemet i Utah. Kanske därav liftkortpriset på över 50 dollar per dag. Det finns bra offpist i Park city om man tar sig upp till en "bowl" som ligger (ursäkta språket) längst upp till höger i skidsystemet. Där är det riktigt brant och det finns möjligheter att hijka längs en kam. Denna kam löper ner mot byn och skidsystemet, men det går inga liftar upp till denna rygg. Desto längre man hikar desto längre efter ett snöfall kan man uppleva puder. När man har bestämt sig för att inte följa ryggen längre åker man bara ner för berget i en dal och får en härlig brant åkning mellan träden i lärkskogen. För att få bra tips på var den bästa skidåkningen är så rekomenderar jag att ni frågar grabbarna på skiduthyrningen "aloha ski" prata med Tyler. Snowbasin var mitt favorit ställe. Det var jämt lite folk och orten hade länge stått i skymundan. Men i och med OS så satsades det på Snowbasin eftersom störtloppet och Super G hölls där. En av mormon miljonärerna byggde upp ett nytt "little america" (hotell) där och stora stugor börjar nu ploppa upp. När jag var där köpte man liftkort i en barack........ Skidåkning var brant och offpist möjligheterna är stora till höger om störtloppsbacken. tack/E [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Koll på Utah?
Tillbaka
Topp