Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kom i form med farbror Arc T
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonny_S" data-source="post: 18818" data-attributes="member: 842"><p>I min träningsiver tog jag idag cykeln till jobbet. </p><p>Naturligtvis började det regna vid lunch.....</p><p></p><p>Varför är jag skidåkare?</p><p>Sponsorerna är få men välvilligt inställda.</p><p>Dock inte så välvilligt inställda att jag slipper ett vanligt kneg.</p><p></p><p>Pengar gör av av med i en strid ström så fort jag börjar drömma om snön. Visserligen får jag tillbaks en del med skatteåterbäringen men långt ifrån så mycket som jag lade ut.</p><p></p><p>Starkare kropp? Skojar du? Den här skogshuggarkroppen blir inte mycket starkare. 75 kg, 185 lång. Låter inte det som en atlet? Nä, allvarligt talat så kunde den här kroppen nog behöva bli starkare men hittils har inte skidåkningen gjort den särskilt mycket starkare.</p><p></p><p>Frihet då? Nja, mycket av min skidåkning sker i barnbacken med skidlärarstället på.</p><p></p><p>Njutning? Prova att bli överkörd av ett antal 5-åringar, utskälld av deras föräldrar, få en medbringare i huvudet. Njuter du bör du uppsöka läkare.</p><p></p><p>Glamour? Jodå, skidläraryket är glamouröst tror många men har du läst vad jag skivit ovan så kan du nog räkna ut vad jag svarar på den frågan.</p><p></p><p>Självkänsla? Som skidlärare upplever man sällan känslan av att vara själv.... Men det är faktiskt för självkänslan jag åker skidor. känslan av att få till ett par svängar med ett klockrent skär, känslan när man andas ut efter ett underbart off-piståk, i de känslorna finns mycket av anledningen till varför jag åker skidor.</p><p></p><p></p><p>Vem är jag?</p><p>Nog är jag lite exhibitionist, tycker om att visa upp mig själv. </p><p>Inga sexuella övertoner tack. At åka skidor naken har aldrig varit min grej.</p><p>Självplågare har jag aldrig kallat mig men livsnjutare passar ganska bra in. God mat och gott vin, att stilla sitta vid en sjö med ett spö i handen är sådant som gör livet värt att leva. Träningsnarkomani har jag aldrig varit drabbad av. </p><p>Tillbakadragen och blyg är jag sällan.</p><p></p><p>När? </p><p>Alltid året runt. Inte så att jag åker skidor sommar, vinter, vår och höst men tankarna på de vita vidderna finns där allt som oftast.</p><p></p><p>Sådan är jag</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonny_S, post: 18818, member: 842"] I min träningsiver tog jag idag cykeln till jobbet. Naturligtvis började det regna vid lunch..... Varför är jag skidåkare? Sponsorerna är få men välvilligt inställda. Dock inte så välvilligt inställda att jag slipper ett vanligt kneg. Pengar gör av av med i en strid ström så fort jag börjar drömma om snön. Visserligen får jag tillbaks en del med skatteåterbäringen men långt ifrån så mycket som jag lade ut. Starkare kropp? Skojar du? Den här skogshuggarkroppen blir inte mycket starkare. 75 kg, 185 lång. Låter inte det som en atlet? Nä, allvarligt talat så kunde den här kroppen nog behöva bli starkare men hittils har inte skidåkningen gjort den särskilt mycket starkare. Frihet då? Nja, mycket av min skidåkning sker i barnbacken med skidlärarstället på. Njutning? Prova att bli överkörd av ett antal 5-åringar, utskälld av deras föräldrar, få en medbringare i huvudet. Njuter du bör du uppsöka läkare. Glamour? Jodå, skidläraryket är glamouröst tror många men har du läst vad jag skivit ovan så kan du nog räkna ut vad jag svarar på den frågan. Självkänsla? Som skidlärare upplever man sällan känslan av att vara själv.... Men det är faktiskt för självkänslan jag åker skidor. känslan av att få till ett par svängar med ett klockrent skär, känslan när man andas ut efter ett underbart off-piståk, i de känslorna finns mycket av anledningen till varför jag åker skidor. Vem är jag? Nog är jag lite exhibitionist, tycker om att visa upp mig själv. Inga sexuella övertoner tack. At åka skidor naken har aldrig varit min grej. Självplågare har jag aldrig kallat mig men livsnjutare passar ganska bra in. God mat och gott vin, att stilla sitta vid en sjö med ett spö i handen är sådant som gör livet värt att leva. Träningsnarkomani har jag aldrig varit drabbad av. Tillbakadragen och blyg är jag sällan. När? Alltid året runt. Inte så att jag åker skidor sommar, vinter, vår och höst men tankarna på de vita vidderna finns där allt som oftast. Sådan är jag [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kom i form med farbror Arc T
Tillbaka
Topp