Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kom i form med farbror ArcT
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emser" data-source="post: 20951" data-attributes="member: 15537"><p>Kära farbror Arc T,</p><p>jag är så glad åt dina tips! Då jag legat på latsidan i somman och inte varit ute i skogen o rännt de rekommenderade milen varje vecka, började motivationen svika.</p><p>Men, så kommer nästa tips som ett brev på posten o jag inser att jag hela sommaren egentligen tränat som bara den!! Dessutom i sommarvärmen, så en hel del energi dessutom har åtgått till att kyla kroppen utvändigt via transpiration. Detta faktum gjorde mig så glad att jag genast tog upp den sedvanliga träningen - allt enligt din modell - och nu mår jag mycket bättre! Tack!</p><p></p><p>Att jag sedan aldrig räknat energi i den abstrakta enheten kalorier är en annan sak, jag använder oftast wattsekunder [Ws] alt. kilowattimmar [kWh], vilka enkelt beräknas med hjälp av SI-enheter som kraft, effekt [F, P] och tid [t]. Med denna metod kan man t ex också jämföra sin förbrända energi med andra vardagliga saker, vilket kan te sig intressant för den nyfikne. </p><p>Exempel: "Idag har jag druckit så mycket öl att energin jag bränt skulle räcka till att hålla alla taklampor i mitt hus tända i en timme!" Vore inte det roligare än att tänka allt i vikt? För vem tänker på sånt..? </p><p></p><p>(Amnärkning: I exemplet ovan rör det sig om ganska många öl, fler än de av Farbror Arc rekommenderade 12-15, lyckas man med denna bravad har man legat i hårt, eller så innehar man bara lågenergilampor i sitt hus, och väldigt få dessutom..!)</p><p></p><p>/Emser, den oföbrukbara och förnybara energikällan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emser, post: 20951, member: 15537"] Kära farbror Arc T, jag är så glad åt dina tips! Då jag legat på latsidan i somman och inte varit ute i skogen o rännt de rekommenderade milen varje vecka, började motivationen svika. Men, så kommer nästa tips som ett brev på posten o jag inser att jag hela sommaren egentligen tränat som bara den!! Dessutom i sommarvärmen, så en hel del energi dessutom har åtgått till att kyla kroppen utvändigt via transpiration. Detta faktum gjorde mig så glad att jag genast tog upp den sedvanliga träningen - allt enligt din modell - och nu mår jag mycket bättre! Tack! Att jag sedan aldrig räknat energi i den abstrakta enheten kalorier är en annan sak, jag använder oftast wattsekunder [Ws] alt. kilowattimmar [kWh], vilka enkelt beräknas med hjälp av SI-enheter som kraft, effekt [F, P] och tid [t]. Med denna metod kan man t ex också jämföra sin förbrända energi med andra vardagliga saker, vilket kan te sig intressant för den nyfikne. Exempel: "Idag har jag druckit så mycket öl att energin jag bränt skulle räcka till att hålla alla taklampor i mitt hus tända i en timme!" Vore inte det roligare än att tänka allt i vikt? För vem tänker på sånt..? (Amnärkning: I exemplet ovan rör det sig om ganska många öl, fler än de av Farbror Arc rekommenderade 12-15, lyckas man med denna bravad har man legat i hårt, eller så innehar man bara lågenergilampor i sitt hus, och väldigt få dessutom..!) /Emser, den oföbrukbara och förnybara energikällan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Kom i form med farbror ArcT
Tillbaka
Topp