Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kombinationer alpin- & techbindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="carl_couloir" data-source="post: 1144926" data-attributes="member: 11566"><p>Tack för all input hittills,</p><p></p><p>Det är så att jag är lite trött på och tveksam till kompromisser, därav att jag tänkte på inserts och två bindingar eller möjligtvis cast. </p><p></p><p>Dom jag har pratat med som kört med shift verkar mycket nöjda med den, men jag hatar strul och om skidstopparna har problem att hålla sig på rätt plats i turläge kommer jag att bli tokig...... sedan så känns konstruktionen på AFD:n som att den lätt "trampas ner" och då blir jag osäker på hur kraftöverföringen blir när man åker...... Men det är klart att shiften är en bra lösning som inte väger bly.</p><p></p><p>Att satsa på look pivot 18 och cast gör att man får en relativt tung setup uppför men sedan en relativt "bullet proof" lösning utför. </p><p></p><p>Nu ska sägas att jag inte direkt har fegat tillbaka från min nivå av skidåkning bara för att jag kör king pin, väl på berget kör jag bara på..... så DIN 18 som det skulle bli med look/cast tror jag inte behövs</p><p></p><p>Eller så får man inse att det bara är att ha två par lagg istället för ett par ;-)</p><p></p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="carl_couloir, post: 1144926, member: 11566"] Tack för all input hittills, Det är så att jag är lite trött på och tveksam till kompromisser, därav att jag tänkte på inserts och två bindingar eller möjligtvis cast. Dom jag har pratat med som kört med shift verkar mycket nöjda med den, men jag hatar strul och om skidstopparna har problem att hålla sig på rätt plats i turläge kommer jag att bli tokig...... sedan så känns konstruktionen på AFD:n som att den lätt "trampas ner" och då blir jag osäker på hur kraftöverföringen blir när man åker...... Men det är klart att shiften är en bra lösning som inte väger bly. Att satsa på look pivot 18 och cast gör att man får en relativt tung setup uppför men sedan en relativt "bullet proof" lösning utför. Nu ska sägas att jag inte direkt har fegat tillbaka från min nivå av skidåkning bara för att jag kör king pin, väl på berget kör jag bara på..... så DIN 18 som det skulle bli med look/cast tror jag inte behövs Eller så får man inse att det bara är att ha två par lagg istället för ett par ;-) /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Kombinationer alpin- & techbindning
Tillbaka
Topp