Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kombinera längd och utför i alperna över nyår
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Slugggo" data-source="post: 967835" data-attributes="member: 73300"><p>Hej,</p><p></p><p>jag är på jakt efter en skidort (i Alperna) med både bra längdskidåkning och utförsåkning. Med det menar jag att det ska finnas ett gäng spårslingor av varierande längd som spåras hyfsat ofta samt att det ska finnas tillräckligt med utförsåkning för att några hyfsat duktiga åkare ska kunna ha kul i en vecka. Finns det bra möjligheter att tura, så är det en bonus. </p><p>Då vi åker tidigt på säsongen är ett krav att det ska vara en ort med högt läge för att maximera chanserna till god snötillgång. </p><p>Pga rådande valutakurser undviker vi helst Schweiz (annars hade exempelvis Davos varit ett bra alternativ).</p><p>Det får gärna vara en mysig by (helst inte en fransk 70-talsby helt utan charm) och det är ett plus om det går att ta sig dit utan egen bil från flygplatsen (Shuttle bus eller tåg el. dyl.)</p><p></p><p>Alla tips mottages tacksamt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Slugggo, post: 967835, member: 73300"] Hej, jag är på jakt efter en skidort (i Alperna) med både bra längdskidåkning och utförsåkning. Med det menar jag att det ska finnas ett gäng spårslingor av varierande längd som spåras hyfsat ofta samt att det ska finnas tillräckligt med utförsåkning för att några hyfsat duktiga åkare ska kunna ha kul i en vecka. Finns det bra möjligheter att tura, så är det en bonus. Då vi åker tidigt på säsongen är ett krav att det ska vara en ort med högt läge för att maximera chanserna till god snötillgång. Pga rådande valutakurser undviker vi helst Schweiz (annars hade exempelvis Davos varit ett bra alternativ). Det får gärna vara en mysig by (helst inte en fransk 70-talsby helt utan charm) och det är ett plus om det går att ta sig dit utan egen bil från flygplatsen (Shuttle bus eller tåg el. dyl.) Alla tips mottages tacksamt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Kombinera längd och utför i alperna över nyår
Tillbaka
Topp