Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Komma i/ur pjucksen...utan att skrika ;=)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 601968" data-attributes="member: 12152"><p>Jag har samma problem med ett par Tecnica race-plugs. Dom är rent överdjävliga att ta sig ur, speciellt när dom är kalla. I fredags var det -25 grader i Sälen tex och efter åkdagen var det i princip kört att få av dom. Det var bara att vänta en stund så att plasten kom upp i lite mer humana temperaturer. Det är till stor del en teknikfråga ska sägas. När du ska ta på dig skorna underlättar det att värma lite med en hårtork. Bara lite värme gör att du enkelt kommer i även riktigt hårda raceskor. Att komma ur är värre, särskilt om man inte har tillgång till en hårtork. Det som underlättar är att vrida foten moturs för vänsterfoten och medurs för högerfoten precis innan det läge där skalet skär in som värst. Då kan man med hjälp av foten och plösen öppna upp skalet och sen slinka ur ganska smidigt. De första gångerna jag tog av mig Tecnican var det extremt smärtsamt. Numera är det bara ganska smärtsamt... Man lär sig efter ett tag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 601968, member: 12152"] Jag har samma problem med ett par Tecnica race-plugs. Dom är rent överdjävliga att ta sig ur, speciellt när dom är kalla. I fredags var det -25 grader i Sälen tex och efter åkdagen var det i princip kört att få av dom. Det var bara att vänta en stund så att plasten kom upp i lite mer humana temperaturer. Det är till stor del en teknikfråga ska sägas. När du ska ta på dig skorna underlättar det att värma lite med en hårtork. Bara lite värme gör att du enkelt kommer i även riktigt hårda raceskor. Att komma ur är värre, särskilt om man inte har tillgång till en hårtork. Det som underlättar är att vrida foten moturs för vänsterfoten och medurs för högerfoten precis innan det läge där skalet skär in som värst. Då kan man med hjälp av foten och plösen öppna upp skalet och sen slinka ur ganska smidigt. De första gångerna jag tog av mig Tecnican var det extremt smärtsamt. Numera är det bara ganska smärtsamt... Man lär sig efter ett tag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Komma i/ur pjucksen...utan att skrika ;=)
Tillbaka
Topp