Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Kommer en burton custom 162 vara för lång?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 810463" data-attributes="member: 29149"><p>Det beror helt på hur hårt du kör, var du kör, vad du gillar och om du även tänker släpa in denna bräda i parken trots att du har en parkbräda.</p><p></p><p>Jag väger endast drygt 70 och har kört mkt på en 170, bytte sedan till 168 och står nu på en lite styvare 163 (men har en separat jibblpanka som kan åka puder men inte stora åk). Att jag valt kortare beror delvis på att jag blivit äldre och inte chargar lika hårt eller droppar lika högt längre men under 160 kommer jag nog aldrig att gå på en friåkningsbräda. Det går att anpassa åkstilen och åka puder på korta brädor men när man ska dra på ordentligt så tycker jag att korta brädor blir lite läskiga. Dina skor är nog inte begränsande på några riktiga puderbrädor.</p><p></p><p>Lima-Ko:s längdförslag är bra men om du inte är så van åkare så duger en 162 som charger (eftersom farterna och höjderna då inte blir så stora).</p><p></p><p>Sedan vet jag inte om jag skulle valt just en Custom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 810463, member: 29149"] Det beror helt på hur hårt du kör, var du kör, vad du gillar och om du även tänker släpa in denna bräda i parken trots att du har en parkbräda. Jag väger endast drygt 70 och har kört mkt på en 170, bytte sedan till 168 och står nu på en lite styvare 163 (men har en separat jibblpanka som kan åka puder men inte stora åk). Att jag valt kortare beror delvis på att jag blivit äldre och inte chargar lika hårt eller droppar lika högt längre men under 160 kommer jag nog aldrig att gå på en friåkningsbräda. Det går att anpassa åkstilen och åka puder på korta brädor men när man ska dra på ordentligt så tycker jag att korta brädor blir lite läskiga. Dina skor är nog inte begränsande på några riktiga puderbrädor. Lima-Ko:s längdförslag är bra men om du inte är så van åkare så duger en 162 som charger (eftersom farterna och höjderna då inte blir så stora). Sedan vet jag inte om jag skulle valt just en Custom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Kommer en burton custom 162 vara för lång?
Tillbaka
Topp