Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Kommer en burton custom 162 vara för lång?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 810507" data-attributes="member: 15091"><p>Vad är det du tänker att den (i det här fallet Custom) ska göra som inte din Eviltwin 155 gör, eller fixa bättre?</p><p></p><p>Jag har alltid enbart haft en bräda för all sorts åkning och strävar efter det liknande även när det gäller skidåkning. Där är det dock svårare då en park-/lekskida inte har i närheten av samma yta som ett par puderplankor. </p><p>På snowboard däremot är ytan relativt stor även på en ganska liten parkbräda, som ger en hel del flytkraft ute i det mjuka. Det är snarare form och framförallt monteringspunkt som skiljer radikalt.</p><p></p><p>Ska man således inte åka mach 3 i pudret á la Jeremy Jones och/eller droppa klippor som Xavier de La Rue känner jag personligen att jag klarar mig utomordentligt med en enda bräda. Då ska kanske tilläggas att om det har kommit riktigt mycket snö och det ska matas på rejält i det mjuka tar jag fram laggen. Snowboard finner jag som roligast när terrängen är lekfull och lättillgänglig (läs allt som oftast liftburen).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 810507, member: 15091"] Vad är det du tänker att den (i det här fallet Custom) ska göra som inte din Eviltwin 155 gör, eller fixa bättre? Jag har alltid enbart haft en bräda för all sorts åkning och strävar efter det liknande även när det gäller skidåkning. Där är det dock svårare då en park-/lekskida inte har i närheten av samma yta som ett par puderplankor. På snowboard däremot är ytan relativt stor även på en ganska liten parkbräda, som ger en hel del flytkraft ute i det mjuka. Det är snarare form och framförallt monteringspunkt som skiljer radikalt. Ska man således inte åka mach 3 i pudret á la Jeremy Jones och/eller droppa klippor som Xavier de La Rue känner jag personligen att jag klarar mig utomordentligt med en enda bräda. Då ska kanske tilläggas att om det har kommit riktigt mycket snö och det ska matas på rejält i det mjuka tar jag fram laggen. Snowboard finner jag som roligast när terrängen är lekfull och lättillgänglig (läs allt som oftast liftburen). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Kommer en burton custom 162 vara för lång?
Tillbaka
Topp