Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Kommer en burton custom 162 vara för lång?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 810512" data-attributes="member: 29149"><p>Uppenbarligen är min tidszon ca 30 min efter Lima-Ko.</p><p>Jag delar åsikten att en vanlig Custom inte är tillräcklig annorlunda för att komplettera en ET. (Med förbehåll för att det var några år sedan jag körde dessa brädor). Möjligen är ET lite sämre på stora hopp och i pisten men jag skulle inte orka släpa runt på 2 brädor som var så nära varandra. Dessutom har du ju inte så långa fötter och Custom kommer väl inte i 162 i år så det kanske är en begagnad bräda du tittar på? I så fall så spelar det stor roll hur hårt brädan körts, personligen tycker jag att det märks snabbast i pisten om en bräda börjar bli trött och enligt mig blir Burtons trötta tidigare än många andra märken (men så säljer de också många brädor...).</p><p></p><p>Satsa antingen på en ny bra parkbräda med lite allroundegenskaper om din ET behöver pensioneras eller skaffa en styvare bräda om du vill känna stor skillnad i pisten. Bästa tipset är dock att åka mer puder. Oavsett bräda...</p><p>Angående liftburen terräng och dessa brädor så skulle jag inte ta en ET som enda bräda till centrala Schweiz även om jag inte planerade att tura. Då skulle en Custom 162 vara lite bättre som enda bräda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 810512, member: 29149"] Uppenbarligen är min tidszon ca 30 min efter Lima-Ko. Jag delar åsikten att en vanlig Custom inte är tillräcklig annorlunda för att komplettera en ET. (Med förbehåll för att det var några år sedan jag körde dessa brädor). Möjligen är ET lite sämre på stora hopp och i pisten men jag skulle inte orka släpa runt på 2 brädor som var så nära varandra. Dessutom har du ju inte så långa fötter och Custom kommer väl inte i 162 i år så det kanske är en begagnad bräda du tittar på? I så fall så spelar det stor roll hur hårt brädan körts, personligen tycker jag att det märks snabbast i pisten om en bräda börjar bli trött och enligt mig blir Burtons trötta tidigare än många andra märken (men så säljer de också många brädor...). Satsa antingen på en ny bra parkbräda med lite allroundegenskaper om din ET behöver pensioneras eller skaffa en styvare bräda om du vill känna stor skillnad i pisten. Bästa tipset är dock att åka mer puder. Oavsett bräda... Angående liftburen terräng och dessa brädor så skulle jag inte ta en ET som enda bräda till centrala Schweiz även om jag inte planerade att tura. Då skulle en Custom 162 vara lite bättre som enda bräda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Kommer en burton custom 162 vara för lång?
Tillbaka
Topp