Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Kompatibilitet hos NTN pjäxor med tech-inserts
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="antikvitet" data-source="post: 1071376" data-attributes="member: 132155"><p>Jag kör Meidjo, ver 1.2 (tror jag). Mycket nöjd, funkar finfint. Funkar, lätt som en techbindning och inte tycker jag det är nåt meck att byta från gå till åk och vice versa. Visst, du får ta av dig skidan, men det ska ändå meckas med hudar, ryggsäckar, hjälmar, mössor, jackor och mackor när man kommer upp. </p><p></p><p>Hälhöjaren var skitkass, men Telemark-Pyrenees skickade nya när det kom en uppdaterad version.</p><p>Guldstjärna oxå till Magnus på Alpint som lyckades montera och pillra ihop bindningen. Monteringsanvisningen är kanske inte ett under av klarhet direkt.</p><p></p><p>TTS kan säkert vara ett alternativ. Kolla in Kreutzspitze, tech-byggare som har en telistillsats för hemmasnickraren.</p><p></p><p>Det går utmärkt att parallella med en modern telisutrustning. Så länge det handlar om att åka utför i inte alltför jävliga förhållanden har jag lite svårt att se ett behov av en randohäl. Tycker det verkar vara lite mer av stödhjul över det. Men, det är väl jag som inte kör aggressivt eller stort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="antikvitet, post: 1071376, member: 132155"] Jag kör Meidjo, ver 1.2 (tror jag). Mycket nöjd, funkar finfint. Funkar, lätt som en techbindning och inte tycker jag det är nåt meck att byta från gå till åk och vice versa. Visst, du får ta av dig skidan, men det ska ändå meckas med hudar, ryggsäckar, hjälmar, mössor, jackor och mackor när man kommer upp. Hälhöjaren var skitkass, men Telemark-Pyrenees skickade nya när det kom en uppdaterad version. Guldstjärna oxå till Magnus på Alpint som lyckades montera och pillra ihop bindningen. Monteringsanvisningen är kanske inte ett under av klarhet direkt. TTS kan säkert vara ett alternativ. Kolla in Kreutzspitze, tech-byggare som har en telistillsats för hemmasnickraren. Det går utmärkt att parallella med en modern telisutrustning. Så länge det handlar om att åka utför i inte alltför jävliga förhållanden har jag lite svårt att se ett behov av en randohäl. Tycker det verkar vara lite mer av stödhjul över det. Men, det är väl jag som inte kör aggressivt eller stort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Kompatibilitet hos NTN pjäxor med tech-inserts
Tillbaka
Topp