Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Kompis för turande i vinter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Erwall" data-source="post: 1138999" data-attributes="member: 141928"><p>Jag var i Storulvån och Sylarna förra vintern i slutet på mars. Gick lavinkurs med STF Storulvån, vilket var superbra. Gillade verkligen topparna där också, särskilt Sylarna. Sylarna har en högalpin feel, lite mer som alperna än något annat man hittar i Jämtlandsfjällen. Nackdelen med Sylarna är att det ligger en bit ut så man måste ta bandvagn dit som STF kör.</p><p></p><p>Jag och mina vänner hyrde en stuga i Snasahögarna som ligger väldigt nära STF fjällstation Storulvån. Det var en superbra utgångspunkt. Gick inte riktigt att utgå direkt ifrån stugan för tur men 5 minuter med bil på vägen mot fjällstationen så är det bara att välja och vraka. Topparna där är Getryggen, Tväråklumparna, Stor- och Llillsnasen. Alla utom Getryggen har en bit anmarsch men väl uppe kan man åka ner och knata upp igen ganska kvickt. Går att ta flera toppar på en dag utan problem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Erwall, post: 1138999, member: 141928"] Jag var i Storulvån och Sylarna förra vintern i slutet på mars. Gick lavinkurs med STF Storulvån, vilket var superbra. Gillade verkligen topparna där också, särskilt Sylarna. Sylarna har en högalpin feel, lite mer som alperna än något annat man hittar i Jämtlandsfjällen. Nackdelen med Sylarna är att det ligger en bit ut så man måste ta bandvagn dit som STF kör. Jag och mina vänner hyrde en stuga i Snasahögarna som ligger väldigt nära STF fjällstation Storulvån. Det var en superbra utgångspunkt. Gick inte riktigt att utgå direkt ifrån stugan för tur men 5 minuter med bil på vägen mot fjällstationen så är det bara att välja och vraka. Topparna där är Getryggen, Tväråklumparna, Stor- och Llillsnasen. Alla utom Getryggen har en bit anmarsch men väl uppe kan man åka ner och knata upp igen ganska kvickt. Går att ta flera toppar på en dag utan problem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Kompis för turande i vinter
Tillbaka
Topp