Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Kompis för turande i vinter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="frankbolsoy" data-source="post: 1141547" data-attributes="member: 167496"><p>Någon undrade om läget, här kommer en liten rapport.</p><p>Temperaturen verkar vara lite blyg ännu här i Narvik/gränsen trakten. Kommer nederbörd men inte alltid snö. </p><p>Gränsen har haft plus för några dagar sedan och dom lovar plusgrader igen till slutet av veckan.</p><p>Narvik är rätt blött/isigt.</p><p>Som tur är befinner jag mig på andra sidan fjorden av Narvik, här har det snöat 10-20cm/dag dom senaste dagarna.</p><p>Va ute en tur igår, UNDERBAR snö men tyvärr snöade det och blåste när man kom upp en bit. Känner fjället så hitta rätt väg pga av detta, var väldigt dålig sikt. (Tog en tur istället för annat nyårsfirande)</p><p>Ska ut en tur imorgon bitti igen, snöat 10 cm idag och snöar nu.</p><p>Lavinfaran är ganska hög pga mycket vind senaste veckan och växlande temperaturer senaste veckorna. Finns en del naturligt utlösta laviner.</p><p>Vet ej hur det ser ut om man åker lite mer norrut mot Tromsö hållet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="frankbolsoy, post: 1141547, member: 167496"] Någon undrade om läget, här kommer en liten rapport. Temperaturen verkar vara lite blyg ännu här i Narvik/gränsen trakten. Kommer nederbörd men inte alltid snö. Gränsen har haft plus för några dagar sedan och dom lovar plusgrader igen till slutet av veckan. Narvik är rätt blött/isigt. Som tur är befinner jag mig på andra sidan fjorden av Narvik, här har det snöat 10-20cm/dag dom senaste dagarna. Va ute en tur igår, UNDERBAR snö men tyvärr snöade det och blåste när man kom upp en bit. Känner fjället så hitta rätt väg pga av detta, var väldigt dålig sikt. (Tog en tur istället för annat nyårsfirande) Ska ut en tur imorgon bitti igen, snöat 10 cm idag och snöar nu. Lavinfaran är ganska hög pga mycket vind senaste veckan och växlande temperaturer senaste veckorna. Finns en del naturligt utlösta laviner. Vet ej hur det ser ut om man åker lite mer norrut mot Tromsö hållet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Kompis för turande i vinter
Tillbaka
Topp