Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Komplement till puderskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 515532" data-attributes="member: 46762"><p>Hmm... Du har alltså pajjat dina Mantra (ännu en gång, hehe) och har ett par reverse-reverse liggandes (vilka?! ARG?) och du vet att du kommer köpa ett par rock skis runt 95mm och nu vill du ha ett offpistkomplement till dina reverse-reverse... Korrekt?!</p><p></p><p>Jag tror du är helt rätt inne på 110mm's skidorna, speciellt i de som inte är så puderbetonade, XXL tror jag kan vara ett riktigt bra val! Mothership är nog ett kul val, men kan nog vara ganska mycket puderskida och uppbreddad vanlig biffig skida... Den har ju ändå lite skärning... EHP är en annan typ av skida som jag ser det, mjukare, mer puder, mer lattjo... VCT tror jag är bättre för "sämre" lössnöförhållanden om du nu har en rev-rev...</p><p></p><p>Andra skidor som du också kan kolla på är:</p><p>Movement Goliath, Moment Ruby alt. M1/Garbones för köttaråkning, DPS Wailer 105 flex 3, Armada ANT, Faction Thirteen. Sen har väl Praxis och alla de amerikanska märkena riktigt fina lagg överlag, och om du letar runt lite lär du nog hitta några varianter som slår de flesta vanliga butiksgrejer på fingrarna...</p><p></p><p>Skulle du vilja prova mina Lotus 120 för att få känna på lite rak skärning och hyffsat stabil och styv konstruktion? Hör av dig isf.! För rakt och styvt är ju en ganska vettig väg att gå om man vill ha crud busters, men man måste digga 40-meterssvängarna..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 515532, member: 46762"] Hmm... Du har alltså pajjat dina Mantra (ännu en gång, hehe) och har ett par reverse-reverse liggandes (vilka?! ARG?) och du vet att du kommer köpa ett par rock skis runt 95mm och nu vill du ha ett offpistkomplement till dina reverse-reverse... Korrekt?! Jag tror du är helt rätt inne på 110mm's skidorna, speciellt i de som inte är så puderbetonade, XXL tror jag kan vara ett riktigt bra val! Mothership är nog ett kul val, men kan nog vara ganska mycket puderskida och uppbreddad vanlig biffig skida... Den har ju ändå lite skärning... EHP är en annan typ av skida som jag ser det, mjukare, mer puder, mer lattjo... VCT tror jag är bättre för "sämre" lössnöförhållanden om du nu har en rev-rev... Andra skidor som du också kan kolla på är: Movement Goliath, Moment Ruby alt. M1/Garbones för köttaråkning, DPS Wailer 105 flex 3, Armada ANT, Faction Thirteen. Sen har väl Praxis och alla de amerikanska märkena riktigt fina lagg överlag, och om du letar runt lite lär du nog hitta några varianter som slår de flesta vanliga butiksgrejer på fingrarna... Skulle du vilja prova mina Lotus 120 för att få känna på lite rak skärning och hyffsat stabil och styv konstruktion? Hör av dig isf.! För rakt och styvt är ju en ganska vettig väg att gå om man vill ha crud busters, men man måste digga 40-meterssvängarna.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Komplement till puderskidor
Tillbaka
Topp