Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Komplement till transiever till Android-lur
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 1025609" data-attributes="member: 74439"><p>Jag tror tyvärr inte på idén.</p><p>Jag har testat med en dedikerad GPS när jag varit ute och dykt. Kontakt med 14 satelliter vid havsytan, runt 1-1,5 meter ned hade jag inte kontakt med någon. Detta alltså med en betydligt bättre GPS än vad dagens smarta telefoner har. Jag har själv inte prövat med telefoner och vilka signaler de kan ta emot men jag har pratat med andra som testat och säger att det då rör sig om 0,5-1,5 meter för GPS, Wifi och mobiltäckning. Av detta drar jag slutsatsen att en dylik app enbart fungerar om telefonen inte blir begravd. Samt givetvis att det finns täckning i området till att börja med, vilket inte alltid är fallet i bergen.</p><p></p><p>Men samtidigt tycker jag det är ett intressant projekt och jag säger verkligen inte att ni inte kan komma att tjäna bra med pengar på det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 1025609, member: 74439"] Jag tror tyvärr inte på idén. Jag har testat med en dedikerad GPS när jag varit ute och dykt. Kontakt med 14 satelliter vid havsytan, runt 1-1,5 meter ned hade jag inte kontakt med någon. Detta alltså med en betydligt bättre GPS än vad dagens smarta telefoner har. Jag har själv inte prövat med telefoner och vilka signaler de kan ta emot men jag har pratat med andra som testat och säger att det då rör sig om 0,5-1,5 meter för GPS, Wifi och mobiltäckning. Av detta drar jag slutsatsen att en dylik app enbart fungerar om telefonen inte blir begravd. Samt givetvis att det finns täckning i området till att börja med, vilket inte alltid är fallet i bergen. Men samtidigt tycker jag det är ett intressant projekt och jag säger verkligen inte att ni inte kan komma att tjäna bra med pengar på det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Komplement till transiever till Android-lur
Tillbaka
Topp