Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Komplement till transiever till Android-lur
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="danielbrogren" data-source="post: 1025660" data-attributes="member: 145072"><p>Hej</p><p></p><p>Tack för mycket intressanta synpunkter och roligt att det blev en sån diskussion!!!</p><p>För min del så åker jag endel snowboard även offpist (men väldigt kontolerat) men har ingen tranciever och ingen av de jag åker med. Min erfrenhet av tranciever är att jag har fått grundläggande utbildning på den och åkt med den någon gång.</p><p></p><p>1. Angående GPS</p><p>GPS:en kommer att vara påslagen så fort man ställer sig i Beacon mode vilket gör att även om man begravs så kommer man att få det senast kända positionen. Det kan ju i och för sig vara dåligt om man begravs tidigt och sedan åker med en längre sträcka. Batteritiden förkortas också avsevärt när GPS:en är påslagen</p><p></p><p>2. Använda en smartphone kanske inte är en bra idé</p><p>Tack telemarkscout för länkar till de tre artiklarna som tar upp ämnet. Och som du skriver att detta kanske inte är rätt väg att gå.</p><p></p><p>3. Hur många använder tranciever?</p><p>Av de som hamnar i en lavin, hur många har en tranciever och vad kan man göra för att kunna rädda de som inte har? Säkerheten ska man ju aldrig tulla på men jag kan nog tro att det är få här som ärligt kan säga att de aldrig har åkt utanför pist utan en tranciever. </p><p></p><p>4. Tjäna pengar</p><p>Nej, man kommer nog inte käna många kronor på denna app. Jag är föräldraledig just nu och skriver appar mest för skojs skull. Jag vände mig hit för att dryfta idén och jag är mycket glad att det blev en sådan diskussion.</p><p></p><p>/Daniel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="danielbrogren, post: 1025660, member: 145072"] Hej Tack för mycket intressanta synpunkter och roligt att det blev en sån diskussion!!! För min del så åker jag endel snowboard även offpist (men väldigt kontolerat) men har ingen tranciever och ingen av de jag åker med. Min erfrenhet av tranciever är att jag har fått grundläggande utbildning på den och åkt med den någon gång. 1. Angående GPS GPS:en kommer att vara påslagen så fort man ställer sig i Beacon mode vilket gör att även om man begravs så kommer man att få det senast kända positionen. Det kan ju i och för sig vara dåligt om man begravs tidigt och sedan åker med en längre sträcka. Batteritiden förkortas också avsevärt när GPS:en är påslagen 2. Använda en smartphone kanske inte är en bra idé Tack telemarkscout för länkar till de tre artiklarna som tar upp ämnet. Och som du skriver att detta kanske inte är rätt väg att gå. 3. Hur många använder tranciever? Av de som hamnar i en lavin, hur många har en tranciever och vad kan man göra för att kunna rädda de som inte har? Säkerheten ska man ju aldrig tulla på men jag kan nog tro att det är få här som ärligt kan säga att de aldrig har åkt utanför pist utan en tranciever. 4. Tjäna pengar Nej, man kommer nog inte käna många kronor på denna app. Jag är föräldraledig just nu och skriver appar mest för skojs skull. Jag vände mig hit för att dryfta idén och jag är mycket glad att det blev en sådan diskussion. /Daniel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Komplement till transiever till Android-lur
Tillbaka
Topp