Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Komplett dag i Badgastein?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 186297" data-attributes="member: 28391"><p>Jag har faktiskt haft en komplett dag i BG, nämligen den 14 april 1998. Det var veckan efter påsk och skidbussarna till Sporten hade slutat gå. Jag och mun fru hade spenderat hela säsongen i BG och hade åkt hur mycket puder som helst. Den här dagen hade min fru och hennes syster, som var på besök, bestämt sig för att dra till Salzburg för att shoppa. Det hade ösregnat hela natten nere i dalen där vi bodde och som ni alla vet betyder ösregn i dalen toksnö på berget och dessutom hade det klarnat upp på morgonen och solen strålade. Jag var därför rätt bestämd på morgonen att jag inte skulle till Salzburg så frugan och hennes syrra tog tåget och jag var ensam kvar med bilen. På väg upp till Sporten genom BG vinkade jag åt ett par kompisar som gick längs vägen. När jag kollade backspegeln så hade de hoppat ut i vägen och vinkade som galningar. Jag stannar och det visade sig att de missat att bussarna slutat gå och ville såklart ha skjuts upp till Sporten. När vi kom upp låg det mellan 50 och 70 cm nysnö och det var typ 4 bilar på parkeringen. Jag behöver väl knappast säga att vi inte lämnade Sporten denna dag. Som mest har jag för mig att vi räknade till 7 bilar på parkeringen och vi delade alltså ett pudertäckt berg på 1000 fallhöjdsmetrar med kanske 25 pers under en hel åkdag. Det blev många pudersvängar.</p><p></p><p>Jag glömmer verkligen aldrig den dagen och jag påminner min fru om den så ofta jag kommer ihåg. Räkna med att jag kommer att göra det idag:D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 186297, member: 28391"] Jag har faktiskt haft en komplett dag i BG, nämligen den 14 april 1998. Det var veckan efter påsk och skidbussarna till Sporten hade slutat gå. Jag och mun fru hade spenderat hela säsongen i BG och hade åkt hur mycket puder som helst. Den här dagen hade min fru och hennes syster, som var på besök, bestämt sig för att dra till Salzburg för att shoppa. Det hade ösregnat hela natten nere i dalen där vi bodde och som ni alla vet betyder ösregn i dalen toksnö på berget och dessutom hade det klarnat upp på morgonen och solen strålade. Jag var därför rätt bestämd på morgonen att jag inte skulle till Salzburg så frugan och hennes syrra tog tåget och jag var ensam kvar med bilen. På väg upp till Sporten genom BG vinkade jag åt ett par kompisar som gick längs vägen. När jag kollade backspegeln så hade de hoppat ut i vägen och vinkade som galningar. Jag stannar och det visade sig att de missat att bussarna slutat gå och ville såklart ha skjuts upp till Sporten. När vi kom upp låg det mellan 50 och 70 cm nysnö och det var typ 4 bilar på parkeringen. Jag behöver väl knappast säga att vi inte lämnade Sporten denna dag. Som mest har jag för mig att vi räknade till 7 bilar på parkeringen och vi delade alltså ett pudertäckt berg på 1000 fallhöjdsmetrar med kanske 25 pers under en hel åkdag. Det blev många pudersvängar. Jag glömmer verkligen aldrig den dagen och jag påminner min fru om den så ofta jag kommer ihåg. Räkna med att jag kommer att göra det idag:D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Komplett dag i Badgastein?
Tillbaka
Topp