Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Komplett utrustning för "offpist"-novis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flog" data-source="post: 1092008" data-attributes="member: 163342"><p>Det där är bekant sedan tidigare då jag cyklat en hel del mtb.</p><p></p><p>Angåeende anpassa sig till skidor så skulle jag nog säga att jag har ganska lätt för det. De senaste gångerna jag åkt så har jag hyrt och aldrig egentligen haft något problem med det jag hyrt. Minns inte vad UCPA hyrde ut för pistskida förra året i Val Thorens mer än att det var en Rossignolskida men inte speciellt bred för off pist. Kände aldrig att jag fick något flyt på de skidorna utanför pisten och jag var dum nog att inte testa andra skidor den veckan. Det har väl i och för sig mycket med teknik att göra också.</p><p></p><p>17/18 säsongens första resa blir till Kopaonik, Serbien. Har ingen aning om de har samma utbut på skidhyra som en hippare skidort i alperna. Andra resan blir till Saalbach.</p><p></p><p></p><p>Har kikat en hel del på förra årets modeller om de verkar gå att få till upp emot 50% rabatt på sport-bittl(ingen aning om butiken) Jag är ju samtidigt inte så sugen på att "slösa" åkdagar av de 17 eller så dagar jag planerat att åka skidor.</p><p></p><p>Skall hursom terrorisera skistore och udens och testa allt de har i pjäxväg som inte svider allt för mycket i plånboken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flog, post: 1092008, member: 163342"] Det där är bekant sedan tidigare då jag cyklat en hel del mtb. Angåeende anpassa sig till skidor så skulle jag nog säga att jag har ganska lätt för det. De senaste gångerna jag åkt så har jag hyrt och aldrig egentligen haft något problem med det jag hyrt. Minns inte vad UCPA hyrde ut för pistskida förra året i Val Thorens mer än att det var en Rossignolskida men inte speciellt bred för off pist. Kände aldrig att jag fick något flyt på de skidorna utanför pisten och jag var dum nog att inte testa andra skidor den veckan. Det har väl i och för sig mycket med teknik att göra också. 17/18 säsongens första resa blir till Kopaonik, Serbien. Har ingen aning om de har samma utbut på skidhyra som en hippare skidort i alperna. Andra resan blir till Saalbach. Har kikat en hel del på förra årets modeller om de verkar gå att få till upp emot 50% rabatt på sport-bittl(ingen aning om butiken) Jag är ju samtidigt inte så sugen på att "slösa" åkdagar av de 17 eller så dagar jag planerat att åka skidor. Skall hursom terrorisera skistore och udens och testa allt de har i pjäxväg som inte svider allt för mycket i plånboken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Komplett utrustning för "offpist"-novis
Tillbaka
Topp