Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Komplett utrustning för "offpist"-novis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="flog" data-source="post: 1092070" data-attributes="member: 163342"><p>Tack för alla tips hittills!</p><p></p><p>Var inne och handlade ett par Technica Cochise 100 på Udens igår. Kändes riktigt proffsigt med bra hjälp och diskussion med säljare. Satt som ett smäck, igår. Har inte gjutit innerskon(vilket ingick i priset) än då jag ville känna mer på dem hemma. Kommer gå tillbaka och göra mindre justeringar.</p><p></p><p>Pjäxorna har promenadläge vilket antagligen mest kommer användas på afterskin. Har mer eller mindre bestämt mig för att köpa Nordica Enforcer 93, så nu funderar jag bara över vilka bindningar jag skall ha. Är det dumt att gå på en rambindning a la marker baron för att slippa byta bindningar om jag ger mig på kortare sträckor från lift? Förlorar man någon prestanda i pisten på ett par marker baron jämfört mot marker griffon?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="flog, post: 1092070, member: 163342"] Tack för alla tips hittills! Var inne och handlade ett par Technica Cochise 100 på Udens igår. Kändes riktigt proffsigt med bra hjälp och diskussion med säljare. Satt som ett smäck, igår. Har inte gjutit innerskon(vilket ingick i priset) än då jag ville känna mer på dem hemma. Kommer gå tillbaka och göra mindre justeringar. Pjäxorna har promenadläge vilket antagligen mest kommer användas på afterskin. Har mer eller mindre bestämt mig för att köpa Nordica Enforcer 93, så nu funderar jag bara över vilka bindningar jag skall ha. Är det dumt att gå på en rambindning a la marker baron för att slippa byta bindningar om jag ger mig på kortare sträckor från lift? Förlorar man någon prestanda i pisten på ett par marker baron jämfört mot marker griffon? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Komplett utrustning för "offpist"-novis
Tillbaka
Topp