Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Komplett utrustning för "offpist"-novis
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 1092078" data-attributes="member: 40123"><p>För att ge mig in i leken och har också varit där du är....</p><p>Kruxet med att sk börja med offpist är att det lätt blir ett gift,,,, Pisten blir till sist en transportsträcka (överdriver lite). Att gå på midja som 93mm känns helt fel ur mitt perspektiv om du skall sk in i offpist. Du vinner mkt att gå upp till +100mm och med spann samt rocker får du en riktigt bra allrounder., Men inte över 110mm för då blir det lite tråkigt i trångt utrymme... Med denna bredd under foten och rocker med spann kommer du känna dig mer trygg i offpisten och vilja åka ännu mer... </p><p></p><p>Sen när det gäller bindningar så har jag gått från Duke till Baron och till Tour FT 12 och nu Beast 14.</p><p>Jag väger 86kg och är 183cm lång och gillar mellan och storsväng,,,, Touren 12 håller perfekt,,, .</p><p>Ser ingen anledning att gå på Baron eller Duke såvida du inte laddar på så in i h,,,, och gör 4-5m drops etc.,,</p><p>Touren kan kännas plastig när man går in i den,,,, men den har hållt i allt från branta korridorer i La Grave till skare i Riksgränsen,,,, till ispinnat,,,, Beast 14 är inget nybörjarmek som jag ser det.</p><p></p><p>Om du skall jaga ngt begagnat kan jag varmt rekommendera K2s Sidestash eller Annex 108. Riktigt trevlig allround i offpist,,, och funkarish i pist,,, så länge det inte är för mkt is....men väldigt god utanför.... </p><p></p><p>Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 1092078, member: 40123"] För att ge mig in i leken och har också varit där du är.... Kruxet med att sk börja med offpist är att det lätt blir ett gift,,,, Pisten blir till sist en transportsträcka (överdriver lite). Att gå på midja som 93mm känns helt fel ur mitt perspektiv om du skall sk in i offpist. Du vinner mkt att gå upp till +100mm och med spann samt rocker får du en riktigt bra allrounder., Men inte över 110mm för då blir det lite tråkigt i trångt utrymme... Med denna bredd under foten och rocker med spann kommer du känna dig mer trygg i offpisten och vilja åka ännu mer... Sen när det gäller bindningar så har jag gått från Duke till Baron och till Tour FT 12 och nu Beast 14. Jag väger 86kg och är 183cm lång och gillar mellan och storsväng,,,, Touren 12 håller perfekt,,, . Ser ingen anledning att gå på Baron eller Duke såvida du inte laddar på så in i h,,,, och gör 4-5m drops etc.,, Touren kan kännas plastig när man går in i den,,,, men den har hållt i allt från branta korridorer i La Grave till skare i Riksgränsen,,,, till ispinnat,,,, Beast 14 är inget nybörjarmek som jag ser det. Om du skall jaga ngt begagnat kan jag varmt rekommendera K2s Sidestash eller Annex 108. Riktigt trevlig allround i offpist,,, och funkarish i pist,,, så länge det inte är för mkt is....men väldigt god utanför.... Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Komplett utrustning för "offpist"-novis
Tillbaka
Topp