Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Komplettera pistskidorna med ett par fetare.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Marasb" data-source="post: 401353" data-attributes="member: 75643"><p>Efter att ha åkt några dagar på Wateorna så kan jag instämma med Mountain Mans omdöme till fullo. Stora svängar i pisten blir det men känns mkt stadiga. Offpist har jag bara åkt sporadiskt pga inte så mkt snö men det känns som skidorna är lättåkta där.</p><p></p><p>Mitt problem nu är att båda bindningarna, Fischer X14, small av vid piståkning idag. Det gick fort och var lite uppåkt men de var bara inställda på 10-11. Bakre bindningarna slets loss samtidigt när jag i övrigt hade åkningen under kontroll. Brotten är inte på samma ställe på höger respektive vänster skida. Monteringen i själva skidan är intakt.</p><p></p><p>Jag har sökt en del här om Fischers bindningar men inte hittat ngt om att d skulle vara dåliga. Spontant känns det som att bindningen borde lösa ut istället för att slitas sönder. Särskilt när man inte bottnat skalan.</p><p></p><p>Ngn som har ngn aning om varför det blir så?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Marasb, post: 401353, member: 75643"] Efter att ha åkt några dagar på Wateorna så kan jag instämma med Mountain Mans omdöme till fullo. Stora svängar i pisten blir det men känns mkt stadiga. Offpist har jag bara åkt sporadiskt pga inte så mkt snö men det känns som skidorna är lättåkta där. Mitt problem nu är att båda bindningarna, Fischer X14, small av vid piståkning idag. Det gick fort och var lite uppåkt men de var bara inställda på 10-11. Bakre bindningarna slets loss samtidigt när jag i övrigt hade åkningen under kontroll. Brotten är inte på samma ställe på höger respektive vänster skida. Monteringen i själva skidan är intakt. Jag har sökt en del här om Fischers bindningar men inte hittat ngt om att d skulle vara dåliga. Spontant känns det som att bindningen borde lösa ut istället för att slitas sönder. Särskilt när man inte bottnat skalan. Ngn som har ngn aning om varför det blir så? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Komplettera pistskidorna med ett par fetare.
Tillbaka
Topp