Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Komplettera stallet med ett par pistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="R00bert" data-source="post: 403678" data-attributes="member: 41325"><p>Har p.g.a. utebliven alpresa i vinter börjat fundera på att köpa mig ett par pistskidor. Dessvärre </p><p>måste jag säga att jag har noll koll på det enorma utbudet av pistskidor som finns.</p><p></p><p>Är ca 185 lång, väger 62kg och är ute efter ett par hårda, men inte för hårda pistskidor med hyfsad </p><p>svängradie. 13-15m kanske. Så länge jag klarar att få grepp med skidorna är jag nöjd. Är ute efter </p><p>att utveckla mina pistkunskaper ytterligare. Åker i dagsläget på ett par Scratch BC WRS 06/07 i </p><p>185cm. De fungerar utmärkt i offpist och de fungerar sådär i pisten. Har även ett par äldre </p><p>Teneighty 171cm, men de duger ingenstans för min åkstil. Efter att jag provat ett par äldre Fischer </p><p>RC4 någonting, så insåg jag att mina Scratch inte håller måttet i pisten för min del.</p><p></p><p>Hittade ett par Völkl Racetiger SC Titan 06/07 på Sport-Conrad <a href="http://www.sport" target="_blank">http://www.sport</a>-</p><p>conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=70401007 för ett ganska bra pris inkl. bindning. </p><p>Hittade knappt något alls om dom här så jag frågar er som kanske åkt dom själv, om de blir ett </p><p>bra val? Finns bara i 168cm, och även där är jag fundersam. Blir de för korta för mig? Är medveten </p><p>om att pistskidor ska vara kortare än "vanliga" freerideskidor</p><p></p><p>Har ni kanske något annat tips på en skida som kan passa mig? Så länge de är hyfsat billiga (helst </p><p>under 4000kr) är det bara komma med tips! Läste igenom MnO's tråd och fick en liten överblick </p><p>över några skidor, men de flesta var lite väl dyra.</p><p></p><p>Edit: konstigta radslut på vissa ställen. Fungerar forumet dåligt med Safari?</p><p></p><p>Tack på förhand,</p><p>Robert</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="R00bert, post: 403678, member: 41325"] Har p.g.a. utebliven alpresa i vinter börjat fundera på att köpa mig ett par pistskidor. Dessvärre måste jag säga att jag har noll koll på det enorma utbudet av pistskidor som finns. Är ca 185 lång, väger 62kg och är ute efter ett par hårda, men inte för hårda pistskidor med hyfsad svängradie. 13-15m kanske. Så länge jag klarar att få grepp med skidorna är jag nöjd. Är ute efter att utveckla mina pistkunskaper ytterligare. Åker i dagsläget på ett par Scratch BC WRS 06/07 i 185cm. De fungerar utmärkt i offpist och de fungerar sådär i pisten. Har även ett par äldre Teneighty 171cm, men de duger ingenstans för min åkstil. Efter att jag provat ett par äldre Fischer RC4 någonting, så insåg jag att mina Scratch inte håller måttet i pisten för min del. Hittade ett par Völkl Racetiger SC Titan 06/07 på Sport-Conrad [URL]http://www.sport[/URL]- conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=70401007 för ett ganska bra pris inkl. bindning. Hittade knappt något alls om dom här så jag frågar er som kanske åkt dom själv, om de blir ett bra val? Finns bara i 168cm, och även där är jag fundersam. Blir de för korta för mig? Är medveten om att pistskidor ska vara kortare än "vanliga" freerideskidor Har ni kanske något annat tips på en skida som kan passa mig? Så länge de är hyfsat billiga (helst under 4000kr) är det bara komma med tips! Läste igenom MnO's tråd och fick en liten överblick över några skidor, men de flesta var lite väl dyra. Edit: konstigta radslut på vissa ställen. Fungerar forumet dåligt med Safari? Tack på förhand, Robert [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Komplettera stallet med ett par pistskidor
Tillbaka
Topp