Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
Kona Shred, Hydraliska eller inte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="baguette" data-source="post: 465437" data-attributes="member: 86713"><p>Kul att läsa allas kommentarer. Om man inte har tummen mitt i handen, så behöver man aldrig lämna in en cykel på en verkstad. Hydrauliska bromsar skulle jag sattsat på. Det är mycket kortare avstånd tills det tar stopp. Men om man nu vill ha ett längre avstånd från och med att man tryckt in fingret, så kommer bromsarna knippa åt ändå. </p><p>Medans med en mekaniskt system har du inte samma känsla. Men smaken är olika hos oss alla. </p><p>Det här med läckage har aldrig hänt mig. Det är oftast löjligt lätt att ställa in hydrauliska bromsar. Lätt att fylla på bromsvätska. Snyggare med hydrauliska. </p><p>Så mitt tips är att köra på hydrauliska bromsar. Ta och testa både hydrauliska och mekaniska bromsar i en cykelbutik. Så du får pröva på båda.</p><p>Och du jokkke en hydraulslang kostar inte 800kr, du får en Goodridge slang för 100kr/m och en Formula kevlarslang för ungefär 250kr/m</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="baguette, post: 465437, member: 86713"] Kul att läsa allas kommentarer. Om man inte har tummen mitt i handen, så behöver man aldrig lämna in en cykel på en verkstad. Hydrauliska bromsar skulle jag sattsat på. Det är mycket kortare avstånd tills det tar stopp. Men om man nu vill ha ett längre avstånd från och med att man tryckt in fingret, så kommer bromsarna knippa åt ändå. Medans med en mekaniskt system har du inte samma känsla. Men smaken är olika hos oss alla. Det här med läckage har aldrig hänt mig. Det är oftast löjligt lätt att ställa in hydrauliska bromsar. Lätt att fylla på bromsvätska. Snyggare med hydrauliska. Så mitt tips är att köra på hydrauliska bromsar. Ta och testa både hydrauliska och mekaniska bromsar i en cykelbutik. Så du får pröva på båda. Och du jokkke en hydraulslang kostar inte 800kr, du får en Goodridge slang för 100kr/m och en Formula kevlarslang för ungefär 250kr/m [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
Kona Shred, Hydraliska eller inte?
Tillbaka
Topp