Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
KONA STUFF? Är dom bra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TenZer" data-source="post: 163762" data-attributes="member: 42877"><p>För att reda ut förvirringen: </p><p></p><p>NS= ett märke (NS Bikes eller North Shore Bikes)</p><p></p><p>Själv tycker jag inte att du ska köpa en Kona då det tyvär blir lite för vanliga enligt min mening men smaken är som baken. Själva cykeln är det inget som hällst fel på men det finns ju fler cyklar i samma prisklass som är minnst lika bra.</p><p></p><p>Cannondale har ju t.ex. Chase 3 (11.500kr på cykloteket) & Chase SS (9.500kr på cykloteket) vilka jag båda skulle föredra framför en stuff. Specializeds P1 (8.900kr på cykloteket) samt P2 (10.000 på cykloteket) vilka jag också skulle valt framför stuffen. DMR Sidekick MKII (10.739,87 kr på crc) vilken än en gång jag skulle föredragit.</p><p></p><p>För att summera:</p><p></p><p>Du får en ovanligare cykel kanske även bättre om du köper en av de cyklarna jag nämnt men en Kona är ju alltid ett safe beat. Det vikrigaste är att du känner dig bekväm med ramgeometrin och att komponenterna i fråga håller en jämn nivå då cykeln inte är starkare än sin svagaste pungt samt att de delarna som sitter på håller en god nivå med din cykling.</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TenZer, post: 163762, member: 42877"] För att reda ut förvirringen: NS= ett märke (NS Bikes eller North Shore Bikes) Själv tycker jag inte att du ska köpa en Kona då det tyvär blir lite för vanliga enligt min mening men smaken är som baken. Själva cykeln är det inget som hällst fel på men det finns ju fler cyklar i samma prisklass som är minnst lika bra. Cannondale har ju t.ex. Chase 3 (11.500kr på cykloteket) & Chase SS (9.500kr på cykloteket) vilka jag båda skulle föredra framför en stuff. Specializeds P1 (8.900kr på cykloteket) samt P2 (10.000 på cykloteket) vilka jag också skulle valt framför stuffen. DMR Sidekick MKII (10.739,87 kr på crc) vilken än en gång jag skulle föredragit. För att summera: Du får en ovanligare cykel kanske även bättre om du köper en av de cyklarna jag nämnt men en Kona är ju alltid ett safe beat. Det vikrigaste är att du känner dig bekväm med ramgeometrin och att komponenterna i fråga håller en jämn nivå då cykeln inte är starkare än sin svagaste pungt samt att de delarna som sitter på håller en god nivå med din cykling. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
KONA STUFF? Är dom bra?
Tillbaka
Topp