Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
"Konkav" Vs "Konvex"-skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tobias-Frost" data-source="post: 450560" data-attributes="member: 38454"><p>Körde både Pontooner och ARGs i vintras i ett rätt stort spektrum av snö, terräng och förhållanden. Båda gör mjuksnö åkning fantastiskt njutbar och surfkänslan är helt fantastisk, intuitivt lättsvängda och skönt flowiga i all terräng jag körde i. Jag bytte dock från Pontoonerna eftersom de stora spetsarna ala clownskor gör det lite trixigt att ta sig igenom tät björkskog ala Japan, någonting som ARGarna var mycket bättre på. Eftersom de är smalare fram så slinker de lätt igenom den tätaste skog och de är även betydligt styvare så man hamnar inte så lätt i baksätet som med Pontoonerna. Formen gör dem än mer intuitiva i svängarna, man råkar bara tänka att där borta ser det fint ut att lägga en sväng, så är man där och slashar glatt. Jag skrattade mig ner varje åk med dem under fötterna...</p><p></p><p>Ett vanligt misstag som görs är att tro att detta är "djupsnöskidor", när de egentligen borde kallas MJUKSNÖskidor eftersom den stora bredden och det fantastiska flytet får 10-20cm fluff att kännas bottenlöst. Jag låg och flöt ala bottenlöst när min kompis på Mantror hade kanten i botten av fluffet hela åket ett flertal gånger. De öppnar upp ny terräng och snöförhållanden för mycket skojsig åkning. Tex så fick jag några kanonåk tidigt i december i Åre på läggdor med nysnö på 20cm och regnskare, de bara surfade ner i stora svängar med ett skönt frasande och det blev skidlycka av det oxå...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tobias-Frost, post: 450560, member: 38454"] Körde både Pontooner och ARGs i vintras i ett rätt stort spektrum av snö, terräng och förhållanden. Båda gör mjuksnö åkning fantastiskt njutbar och surfkänslan är helt fantastisk, intuitivt lättsvängda och skönt flowiga i all terräng jag körde i. Jag bytte dock från Pontoonerna eftersom de stora spetsarna ala clownskor gör det lite trixigt att ta sig igenom tät björkskog ala Japan, någonting som ARGarna var mycket bättre på. Eftersom de är smalare fram så slinker de lätt igenom den tätaste skog och de är även betydligt styvare så man hamnar inte så lätt i baksätet som med Pontoonerna. Formen gör dem än mer intuitiva i svängarna, man råkar bara tänka att där borta ser det fint ut att lägga en sväng, så är man där och slashar glatt. Jag skrattade mig ner varje åk med dem under fötterna... Ett vanligt misstag som görs är att tro att detta är "djupsnöskidor", när de egentligen borde kallas MJUKSNÖskidor eftersom den stora bredden och det fantastiska flytet får 10-20cm fluff att kännas bottenlöst. Jag låg och flöt ala bottenlöst när min kompis på Mantror hade kanten i botten av fluffet hela åket ett flertal gånger. De öppnar upp ny terräng och snöförhållanden för mycket skojsig åkning. Tex så fick jag några kanonåk tidigt i december i Åre på läggdor med nysnö på 20cm och regnskare, de bara surfade ner i stora svängar med ett skönt frasande och det blev skidlycka av det oxå... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
"Konkav" Vs "Konvex"-skida
Tillbaka
Topp