Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Konspirationsteori!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 38799" data-attributes="member: 13863"><p>När jag läser artikeln om "Lavinhinder" i ÅRE kan jag inte än annat än häpna över den enorma trångsynthet och förmyndarmenatlitet som föreligger. </p><p></p><p>Det är ju onekligen ett effektivt sätt att hindra mäniskor från att utlösa och åka med i laviner att hålla dem borta från snön utanför pisterna. Men vore det inte betydligt bättre att istället arbeta för att så många som möjligt ska få möjligheten att åka offpist på ett säkert sätt. Björne borde ta sin dynamit upp till de potentiellt livsfarliga hängdrivorna istället för att leka maffiatorped på torget.</p><p></p><p>That´s all kids! / MM</p><p></p><p>PS! För övriga kan jag rekommendera Romme Alpin där lavinfaran för närvarande är obefintligt. Dock bör man akta sig för sportlovsfirande bladesåkare som åker lika fort på tvären som på längden. DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 38799, member: 13863"] När jag läser artikeln om "Lavinhinder" i ÅRE kan jag inte än annat än häpna över den enorma trångsynthet och förmyndarmenatlitet som föreligger. Det är ju onekligen ett effektivt sätt att hindra mäniskor från att utlösa och åka med i laviner att hålla dem borta från snön utanför pisterna. Men vore det inte betydligt bättre att istället arbeta för att så många som möjligt ska få möjligheten att åka offpist på ett säkert sätt. Björne borde ta sin dynamit upp till de potentiellt livsfarliga hängdrivorna istället för att leka maffiatorped på torget. That´s all kids! / MM PS! För övriga kan jag rekommendera Romme Alpin där lavinfaran för närvarande är obefintligt. Dock bör man akta sig för sportlovsfirande bladesåkare som åker lika fort på tvären som på längden. DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Konspirationsteori!
Tillbaka
Topp