Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Konspirationsteori!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Patrik_Sundberg" data-source="post: 38800" data-attributes="member: 15208"><p>Gode vän, visst är det en grov generalisering från min sida. Det var först och främst menat som ett skämt, men nu när vi ändå är inne på ämnet anser jag att vi måste generalisera för att klara av vår vardag. Hela vårt språk och medvetande är uppbyggda på det. Exempel: Varje gång du ser en ko så vet du att det är en ko, just för att det är en ko. Tänk vilket kaos det skulle bli annars. Läs gärna vidare om det här i någon grundbok i filosofi (tex. Sofies värld eller liknande) Där finns det förattare som beskriver denna tankeslinga bättre än vad jag gör.</p><p></p><p>Om du anser att jag förolämpade någon med mitt uttalande ber jag naturligtvis om ursäkt till alla som tagit åt sig. Jag vill inte vara den som startar ett upplopp liknande de andra "sthlm VS norrland" som figurerat här på forumet.</p><p></p><p>Ödmjukaste hälsningar</p><p>Patrik Sundberg</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Patrik_Sundberg, post: 38800, member: 15208"] Gode vän, visst är det en grov generalisering från min sida. Det var först och främst menat som ett skämt, men nu när vi ändå är inne på ämnet anser jag att vi måste generalisera för att klara av vår vardag. Hela vårt språk och medvetande är uppbyggda på det. Exempel: Varje gång du ser en ko så vet du att det är en ko, just för att det är en ko. Tänk vilket kaos det skulle bli annars. Läs gärna vidare om det här i någon grundbok i filosofi (tex. Sofies värld eller liknande) Där finns det förattare som beskriver denna tankeslinga bättre än vad jag gör. Om du anser att jag förolämpade någon med mitt uttalande ber jag naturligtvis om ursäkt till alla som tagit åt sig. Jag vill inte vara den som startar ett upplopp liknande de andra "sthlm VS norrland" som figurerat här på forumet. Ödmjukaste hälsningar Patrik Sundberg [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Konspirationsteori!
Tillbaka
Topp