Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Konstig köpare på min skidjacka!? Lurendrejare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blizzy" data-source="post: 214735" data-attributes="member: 53949"><p>Har stött på en massa sånt folk när jag spekulerat i diverse nätköp.. bl.a. av mobiler o kameror.. både säljare o folk som vill köpa mina prylar..</p><p>Första grejen - utanför sverige är aldrig särskilt bra.. då är de ju mkt svårare att söka efter honom om det är en falsk check etc..</p><p>Sen att han är lite så småkonstigt med extrabetalningar o så är inte heller bra såklart, för inget är "för bra för att vara sant".. då är det bara inte sant helt enkelt haha...</p><p>Sen dedär snacket med agenten.. verkar lustigt, men kan ju vara en ordmiss på engelska (travel agent t.ex. är ju resebyrå, inte rese agent/detektiv/fbi nisse)...</p><p>Få honom att sätta in pengarna på din bank direkt istället.. slipper du tiden det tar att skicka checken och du vet att de garanterat är inne...</p><p>Lita inte på sånna betalningssidor som ska agera mellanhand för köpare/säljare.. finns en massa kryphål som folk har blitt scamade på även på de "säkraste sidorna"..</p><p>O ska han nu betala så mkt extra än va du begärde, så säg ditt pris i "förväg" o "resten" (alltså extrapengarna) i efterhand när den har kommit till honom, så kan du i varje fall inte förlora det du ville ha ut för jackan!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blizzy, post: 214735, member: 53949"] Har stött på en massa sånt folk när jag spekulerat i diverse nätköp.. bl.a. av mobiler o kameror.. både säljare o folk som vill köpa mina prylar.. Första grejen - utanför sverige är aldrig särskilt bra.. då är de ju mkt svårare att söka efter honom om det är en falsk check etc.. Sen att han är lite så småkonstigt med extrabetalningar o så är inte heller bra såklart, för inget är "för bra för att vara sant".. då är det bara inte sant helt enkelt haha... Sen dedär snacket med agenten.. verkar lustigt, men kan ju vara en ordmiss på engelska (travel agent t.ex. är ju resebyrå, inte rese agent/detektiv/fbi nisse)... Få honom att sätta in pengarna på din bank direkt istället.. slipper du tiden det tar att skicka checken och du vet att de garanterat är inne... Lita inte på sånna betalningssidor som ska agera mellanhand för köpare/säljare.. finns en massa kryphål som folk har blitt scamade på även på de "säkraste sidorna".. O ska han nu betala så mkt extra än va du begärde, så säg ditt pris i "förväg" o "resten" (alltså extrapengarna) i efterhand när den har kommit till honom, så kan du i varje fall inte förlora det du ville ha ut för jackan! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Konstig köpare på min skidjacka!? Lurendrejare?
Tillbaka
Topp