Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
konstig trend?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="R00bert" data-source="post: 492054" data-attributes="member: 41325"><p>Med risk för att låta som ytterligare en gnällig gubbe i mängden.</p><p></p><p>Korta stavar ja. Nu ska jag inte säga att alla som kör med korta stavar varken hört talats om stavföring. Även om det kanske inte är lika aktuellt vid carving i högre farter, så använder åtminstone jag fortfarande samma rörelse med stavarna. Enda skillnaden är att markeringen med staven är långt ifrån lika tydlig som förr i världen.</p><p></p><p>Kan förstå att för grabbarna som glider till inrunet ovanför den lokala backens big jump, så är stavarna kanske inte det viktigaste här i livet då dom med all säkerhet troligtvis är i vägen vid diverse hopp och snurrar. Varför inte lämna dom hemma då, och gå mot den så hemska freestyle-hoppningen, som verkar vara så hatad av någon anledning?</p><p>Personligen tycker jag det ser allmänt konstigt ut att köra utan stavar, och det får mig mest att tänka på små barn på 4 pannor som försöker lära sig åka de första gångerna, och kanske inte har fullgod motorik för att hantera stavar samtidigt som skidor. </p><p></p><p>Sen har vi puckelåkare som allt som oftast använder kortare stavar. Men det finns en anledning till det. Som jag förstått det, placeras staven uppe på pucklarna medans man försöker hålla sig "nere" i pucklarna, därav ett behov av kortare stavar.</p><p></p><p>Sen kommer vi till modet(?) med att ha goggle-bandet under/inne i hjälmen. För att kunna ta bort öronlapparna säger ni. Jag frågar varför? Varför skulle man vilja det? Dom fyller ju en ypperligt god funktion, genom att värma öronen en kylig dag. Sen kan man ju fråga sig om ett band med plastspänne lägst bak inte borde bli rentutav farligt om man har det under hjälmen?</p><p></p><p>Hursomhelst så får ju var och en göra som de själv vill. Även om det sticker i ögonen på mig och säkert många andra, får man lov att leva med det helt enkelt. Så länga vi håller oss utanför pisterna och får det vita guldet för oss själva medans grabbarna skuttar runt till hip-hop i parken är det frid å fröjd.</p><p></p><p>Med reservation för div. generaliseringar. Let the bashing commense!</p><p></p><p>/ 63 år, grått hår och gnällig</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="R00bert, post: 492054, member: 41325"] Med risk för att låta som ytterligare en gnällig gubbe i mängden. Korta stavar ja. Nu ska jag inte säga att alla som kör med korta stavar varken hört talats om stavföring. Även om det kanske inte är lika aktuellt vid carving i högre farter, så använder åtminstone jag fortfarande samma rörelse med stavarna. Enda skillnaden är att markeringen med staven är långt ifrån lika tydlig som förr i världen. Kan förstå att för grabbarna som glider till inrunet ovanför den lokala backens big jump, så är stavarna kanske inte det viktigaste här i livet då dom med all säkerhet troligtvis är i vägen vid diverse hopp och snurrar. Varför inte lämna dom hemma då, och gå mot den så hemska freestyle-hoppningen, som verkar vara så hatad av någon anledning? Personligen tycker jag det ser allmänt konstigt ut att köra utan stavar, och det får mig mest att tänka på små barn på 4 pannor som försöker lära sig åka de första gångerna, och kanske inte har fullgod motorik för att hantera stavar samtidigt som skidor. Sen har vi puckelåkare som allt som oftast använder kortare stavar. Men det finns en anledning till det. Som jag förstått det, placeras staven uppe på pucklarna medans man försöker hålla sig "nere" i pucklarna, därav ett behov av kortare stavar. Sen kommer vi till modet(?) med att ha goggle-bandet under/inne i hjälmen. För att kunna ta bort öronlapparna säger ni. Jag frågar varför? Varför skulle man vilja det? Dom fyller ju en ypperligt god funktion, genom att värma öronen en kylig dag. Sen kan man ju fråga sig om ett band med plastspänne lägst bak inte borde bli rentutav farligt om man har det under hjälmen? Hursomhelst så får ju var och en göra som de själv vill. Även om det sticker i ögonen på mig och säkert många andra, får man lov att leva med det helt enkelt. Så länga vi håller oss utanför pisterna och får det vita guldet för oss själva medans grabbarna skuttar runt till hip-hop i parken är det frid å fröjd. Med reservation för div. generaliseringar. Let the bashing commense! / 63 år, grått hår och gnällig [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
konstig trend?
Tillbaka
Topp