Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
konstig trend?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Roosvall" data-source="post: 492706" data-attributes="member: 83871"><p>jag förstår vad du säger men du måste erkänna att det finns nackdelar med "vanlig-skidåkar-varianten-stilen" också. </p><p>att ta upp varför tighta kläder är opraktiska var dumt och det går inte att ge dej en enda "bra" anledning till varför det skulle vara opraktiskt. däremot så finns det inte heller något bra argument till varför stora kläder skulle vara opraktiska. </p><p></p><p>Gogglarna under hjälmen fyller ingen funktion, det är endast mode och en "konstig trend" men folk (inklusive mej själv) tycker det ser mycket snyggare ut än vanligt. </p><p>Korta stavar fyller däremot funktion för att det är väldigt jobbigt att ha 120cm stavar i ett hopp eller på rails. De kommer ivägen, de är onödigt långa då du inte ens ska staka dig och de skapar obalans (enligt mig själv).</p><p></p><p>Olika utrustning fyller olika funktion i olika sporter (ja, för vi måste hålla isär hopp/rails från pist/offpist tycker jag), därför känns det dumt att diskutera trender och moden inom diverse sporter. Om vi utgår ifrån att vi kör samma sport så blir det sånt här tjafs, om vad som är funktionellt och inte. Tänk på de</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Roosvall, post: 492706, member: 83871"] jag förstår vad du säger men du måste erkänna att det finns nackdelar med "vanlig-skidåkar-varianten-stilen" också. att ta upp varför tighta kläder är opraktiska var dumt och det går inte att ge dej en enda "bra" anledning till varför det skulle vara opraktiskt. däremot så finns det inte heller något bra argument till varför stora kläder skulle vara opraktiska. Gogglarna under hjälmen fyller ingen funktion, det är endast mode och en "konstig trend" men folk (inklusive mej själv) tycker det ser mycket snyggare ut än vanligt. Korta stavar fyller däremot funktion för att det är väldigt jobbigt att ha 120cm stavar i ett hopp eller på rails. De kommer ivägen, de är onödigt långa då du inte ens ska staka dig och de skapar obalans (enligt mig själv). Olika utrustning fyller olika funktion i olika sporter (ja, för vi måste hålla isär hopp/rails från pist/offpist tycker jag), därför känns det dumt att diskutera trender och moden inom diverse sporter. Om vi utgår ifrån att vi kör samma sport så blir det sånt här tjafs, om vad som är funktionellt och inte. Tänk på de [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
konstig trend?
Tillbaka
Topp